rob schulze Geplaatst August 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2011 Hoi, De gekartelde nylon band waarmee de ruit van m'n zij-achter-deur geopend wordt is geknapt. Inmiddels heb ik een setje nieuwe binnen maar nu even een vraag: is er een "foefje" om deze gekartelde band makkelijk te vervangen of moet de ruit er uit en vervolgens de motor etc.? (kortom het hele binnenwerk er uit slopen?) Het Haynes-handboek is daar niet duidelijk over. Graag jullie advies. Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst August 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2011 Hoi Robert, ik wel n pdfje met wat meer duidelijke info over het raam mechanisme... Ik moet een dezer dagen het zelfde gaan doen. Ben benieuwd wat je tegenkomt. Gr. Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst August 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2011 Robert, kijk ff bij oljeep dot com, Manuals/TSM's, TSM 82, Part3 section J. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst August 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2011 Hoi Martijn, "Oljeep"-manual is inderdaad op dit punt wat duidelijker dan de "Haynes". Zo te zien zal ik het hele binnenwerk er uit moeten peuteren om de gekartelde band te vervangen. Lekker klusje...... Ik had een complete set voor alle deuren gekocht met de gedachte om ze preventief allemaal te vervangen (alles is tenslotte 25 jaar oud) maar dat laat ik nu maar achterwege! Ik bewaar de anderen wel voor het geval dat die ook spontaan knappen. Mocht ik "rare dingen" tegenkomen waar je extra op moet letten, dan post ik dat nog wel. Groeten, Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst August 16, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 Inmiddels het klusje geklaard. Het bleek niet nodig om raam etc. te verwijderen.Het was voldoende om de bevestiging van het motortje los te maken (ook van de "kartelband-geleider" en de verbinding tussen "kartelband" en ruit). Dan het hele spulletje kantelen en na enig friemelen kun je de nylon band vervangen. Let wel op: wanneer je de band iets teveel buigt knapt-ie! ( ik spreek uit ervaring!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 Goed om te horen, idd jammer v/d xtra band , t gaat erom dat t werkt toch ? Heb je ook pics gemaakt v/d operatie ? & Heb je by-the-way ook last van traag omhoog gaan v/d sommige ramen ? Gr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst August 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Helaas, ik heb geen fotoreportage gemaakt van de operatie. Is eigenlijk niet nodig; het wijst vanzelf. Ik heb inderdaad ook last van traag open-en dichtgaande ramen. Wat kan kan helpen is het insmeren van de raamgeleiders met siliconenvet. Ik kreeg dat geleverd bij de kartelbanden.Bij het raam in de achterklep ( de zgn.tailgate) kan het zijn dat er opgedroogd vet tussen/op de vertandingen zit. Wanneer je dat schoon maakt en opnieuw invet, wil dat ook wel helpen. Suc6. Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst September 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Gister dus deur LV los, en gezien dat de band is geknapt bij de aanhechting. Nieuwe banden & siliconenvet besteld. Vraag : Heb jij die nieuwe geleider erop geschoven vanaf de "korte" kromme zijde v/d geleide-rail ? Leuke funny trouwens, mocht je die nep-houten inleg plaatjes missen links&rechts naast je band om de deur dicht te trekken, kun je die gewoon uitsnijden uit het overtollige houtfineer wat onder je deurpaneel zit, haha, of orgineel houden en niet snijden en voor $30,- per stuk bestellen. Gr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst September 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Wanneer je alle bevestigingspunten van het mechanisme los hebt gemaakt en ook die waar het raam mee vast zit aan het meachanisme, kun je het hele spulletje een beetje kantelen en vervolgens (van boven af) de kartelband en in schuiven ( wel eerst even goed invetten met het siliciconenvet). Let wel op dat je de band niet te veel buigt: anders kun je weer een nieuwe bestellen..... Suc6! En bedankt voor de tip : ik zal eens kijken of er inderdaad overtollig "houtfineer" aanwezig is, want er zijn wat stukjes "gesneuveld".. Groeten, Rob. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst October 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2011 Ha, t LV-portier is inmiddels voorzien van n mooie nieuwe kartelband ! Was idd easy.. Gaat als een speer op en neer ! Gr. Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.