Spring naar bijdragen

Start probleem


Recommended Posts

Voordat ik mijn probleem uitleg wil ik graag eerst zeggen de er heel veel geklooid met de bedrading!!

Ik zal hier eerst proberen of het probleem opgelost kan worden en als de niet het geval is, dan zal ik hier iemand proberen te vinden die een kabelboom kan komen aanleggen.

Wie zou een nieuwe of hele goede 2e hands kabel boom kunnen regelen? (Jeep Chief 1979)

Hier komt het probleem:

De Jeep wilde helemaal niet meer starten en de ANWB had gezegd dat is geen stroom bij het stuurkolom kwam. Die hebben we opgelost door een nieuwe draad te leggen van accu naar stuurkolom en toen deed die V8 het weer.

Daarna hebben we onder de motorkap die hele grote stekker (links tegen het schudbord) los gemaakt en een draad vervangen. Daarna alles weer aangesloten en toen wilde de Jeep niet meer starten. De richtingaanwijzers zijn gemaakt en als we het contact omdraaien zie je het lampje brake oplichten, maar als je het contact verder omdraaid gebeurd er helemaal niks.

Kan iemand misschien tips geven hoe we stapsgewijs het probleem kunnen herleiden!!!

Alvast heel veel dank!!!

Groet,

Black Machine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben de steekzekeringen gecontrolleerd, er zaten nog 2 metaal soortige steekzekeringen bij, kan ik die controlleren.

Er zitten ook nog 2 rond dingen op de zekeringenkast, waar zijn die voor.

Wat ik vergeten ben te vertellen is dat er nu nog wel stroom uit het stuurkolom staat, want de de claxon doet het, de lampen en dus ook de richting aanwijzer.

Alleen de lamjes op het dashboard van de richtingaanwijzer doen het niet (indicatie?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de "metaal achtige" zekeringen zijn waarschijnlijk zg "circuit breakers", zeg maar automatische zekeringen. Die kun je dus gewoon meten, net als een andere zekering!

De 2 "potjes" zijn je clignoteurs. Één voor de normale richtingaanwijzers (links) en één voor je alarmlichten (rechts).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je stroom komt niet v/h contact slot maar ongeveer boven je pedalen zitten de stekkers en het contact blok voor het starten en uitzetten er loopt vanaf je contact slot een stang naar beneden aan de bovenkant van je kolom deze bedient dat blokje meestal is dit vuil en als je daar een nieuw blokje inzet kun je er weer tegen ook een keer met je tilt stuur op en neer gaan werkt ook soms

ik ging eerst eens met een schema kijken wat er wel en niet thuis hoort en dan snoeien

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...