Spring naar bijdragen

Iemand Ervaring Met Banden Pneus Online?


Recommended Posts

hallo allemaal,

ik weet niet of dit topic goedgekeurd word en of goed geplaatst is,mijn excuses als dit niet het geval is..

ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een viertal nieuwe banden en zo kwam ik terecht bij banden pneus online..

deze heeft in mijn ogen een paar leuke banden (bf goodrich all terrain t/a ko) voor niet al te gek veel geld..maar omdat het niet om een paar tientjes gaat vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze aanbieder..ik kan hier erg weinig over vinden en wil niet voor nare verassingen komen te staan..

even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om hier een negatief beeld neer te zetten van de bovenstaande aanbieder,maar als ik ergens anders beter te plek ben dan hoor ik dit graag..B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor de reactie Raven!

ik heb even gekeken en die prijzen daar zijn idd ook niet raar..

momenteel vijf euro duurder op het hele pakket,maar dit veranderd uiteraard met de week..dank voor de link in ieder geval! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2x banden via internet besteld (autobandenmarkt) en ben er nu mee gestopt.

Nu net vandaag de BF Goodridge AT KO's bij de bandenzaak "op de hoek" besteld voor 159,- ps incl plaatsen, ballanceren en btw.

Net een tientje duurder als het internet.

De laatste keer dat ik internet banden bestelde (Goodyear Wrangler AT/R) zat er 1 bij met hoogte verschil en 1 met zijdelingse slinger. Het duurt even voordat je door hebt wat er gebeurt maar bij plmin 30 km/h is het net alsof je op dobbelstenen rijdt.

En maak niet de vergissing een van deze banden voor te plaatsen want dan weet je wat een "death wobble" is.

Heb dus geprobeerd de banden terug te sturen maar dat is dus niet zo makkelijk bij een internet aankoop.

Geef mij dus maar het plaatselijke banden boertje voor een paar tientjes duurder.

Wat wel goed werkt is een stuk of 3 banden boertjes voor een prijsopgaaf te bellen. Hier ook geen geheim van maken en ieder vertellen dat je nog op andere banden bedrijven wacht met hun prijs opgaaf. Er was er eentje die mij vertelde dat hij de banden niet kon leveren voor de prijs die anderen rekenen. Hij was gewoon 25,- duurder per band!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is dus ook waar ik een beetje bang voor ben met bestellen via internet..(behalve bij boris uiteraard :D ) het is allemaal leuk en aardig zolang er niets aan mankeerd..maar als er iets niet goed is en je hebt met een bedrijf uit verweggiestan te maken dan word het een heel gedonder vrees ik..

hiermee wil ik beslist niet argwaan wekken tegen mensen die handel doen via internet..maar zonder bezoekadres of persoonlijk contact is twijfel wellicht belangrijker dan die paar leuke tientjes die je denkt te besparen..

ik zal eens langs bij wat zaakjes hier in de buurt voor een prijsopgaaf..

mocht het dan niet goed zijn dan kan ik altijd met de banden naar binnen rijden zonder dat ik hier drie tanken benzine voor kwijt ben :D

dank voor de reacties allemaal!!

mochten er goede of minder goede ervaringen ontbreken met de bovengenoemde ondernemer,plaats ze dan gerust..dit is alleen maar goed voor mensen die zich hetzelfde afvragen..want ik wil beslist niet de indruk wekken dat deze niet vertrouwd is omdat ik toch maar voor de niet internet optie ga..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was een kleine 147 euro per band kwijt, inclusief montage ( 33 x 12.50 x 15 LT 108Q TL HANKOOK RT03 ):

125 voor de band bij camskill, 12 euro verzenden en 10 euro voor omleggen bij een lokale garage.

De lokale bandenimporteur Reedijk Banden vroeg 199 euro per band inclusief omleggen.

Voor 260 euro korting op 5 banden, bestel ik graag in het buitenland. :D

Zeker als hier alleen positieve ervaringen gemeld worden.

Ik was wel wat extra benzine kwijt omdat ik twee keer moest rijden om 5 nieuwe velgen en 5 33-ers bij

de lokale garage te krijgen, maar kleinigheidje hou je toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan iig uit ervaring zeggen dat je bij autobandenmarkt prima kan bestellen, de sprookjes van hierboven waren 10 jaar geleden actueel.

Heb er afgelopen maandag weer besteld (Grabber AT2) en kreeg gisterenavond mail dat ze al verzonden waren, prima dus. Meestal zijn ze er binnen een dag of 5, beetje afhankelijk van hoe het weekend valt. Heb bij bandenpneus ook gekeken en had daar net zo goed kunnen bestellen maar door een vakantiekorting bij autobandenmarkt waren ze daar €15,- per band goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan iig uit ervaring zeggen dat je bij autobandenmarkt prima kan bestellen, de sprookjes van hierboven waren 10 jaar geleden actueel.

Heb er afgelopen maandag weer besteld (Grabber AT2) en kreeg gisterenavond mail dat ze al verzonden waren, prima dus. Meestal zijn ze er binnen een dag of 5, beetje afhankelijk van hoe het weekend valt. Heb bij bandenpneus ook gekeken en had daar net zo goed kunnen bestellen maar door een vakantiekorting bij autobandenmarkt waren ze daar €15,- per band goedkoper.

heb laatst m'n banden (245/75- 16 BFG AT/KO) besteld bij Topbanden.com 3dg levertijd 134 euro p/st géén verzendkosten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

dank voor de reacties allemaal,ik hoop dat degene die zich hetzelfde afvraagt er wat aan heeft..

ik ben inmiddels voorzien van vier nieuwe slofjes en heb deze besteld bij euromaster in drachten..ik was hier tot mijn verbazing 132,50 kwijt per band en dat was incl. omzetten en ballanceren..al met al niet gek want bij het eerste adres was ik 159 euro kwijt geweest per band..en dat was zonder ballanceren e.d..

nu is het natuurlijk wel zo dat je vaak goedkoper uit bent als je de banden ook ter plekke laat ballanceren,dit omdat men aan de banden zelf weinig verdiend..dus dat is ook altijd goed om te weten..

hoe dan ook,even zoeken en vragen loont vaak wel..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor de reacties allemaal,ik hoop dat degene die zich hetzelfde afvraagt er wat aan heeft..

ik ben inmiddels voorzien van vier nieuwe slofjes en heb deze besteld bij euromaster in drachten..ik was hier tot mijn verbazing 132,50 kwijt per band en dat was incl. omzetten en ballanceren..al met al niet gek want bij het eerste adres was ik 159 euro kwijt geweest per band..en dat was zonder ballanceren e.d..

nu is het natuurlijk wel zo dat je vaak goedkoper uit bent als je de banden ook ter plekke laat ballanceren,dit omdat men aan de banden zelf weinig verdiend..dus dat is ook altijd goed om te weten..

hoe dan ook,even zoeken en vragen loont vaak wel..;)

edit: dit waren trouwens de BFG AT/KO bandjes met de maten 235x75x16..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...