Spring naar bijdragen

P 0505 Stappenmotor


Recommended Posts

Dag dames en heren,

Vandaag geprobeert om de stappenmotor te reinigen. Ik kreeg echter de torx boutjes niet los (niet goed gereedschap) toen heb ik wat remreiniger in de sleuf van de stappenmotor gespoten(mischien stom), met de gedachten om de kop(of iets dergelijks)toch een beetje schoon te maken. Hiernaa wil de WJ af en toe afslaan, zowel tijdens stationair als tijden het rijden.

Hij geeft nu ook foutcode p0505 aan. Kan het zijn dat ik door mijn actie de stappenmotor kapot heb gemaakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob , Rob Rob... :no:

Niet aan torx boutjes draaien als je geen gepast materiaal hebt !

Ik vermoed dat je met het inspuiten van remmenreiniger het één en ander gereinigd hebt, waardoor misschien wat slib en roet is losgekomen die nu de staaf van de stappenmotor blokkeert...

Of nog erger, het slib is ergens meegezogen met de luchtstroom en zit nu netjes je brandstoftoevoer of een injector te blokkeren...

De stappenmotor is niet kapot te krijgen op die manier. trouwens, die verzorgt alleen het stationair toerental en als je WJ ook afslaat tijdens het rijden vermoed ik dat er zooi zit waar het niet moet...

Dus ja, wat kan je doen ?

Eerst imbussleutels gaan kopen en gans de kop demonteren en reinigen. Misschien een busje injectorcleaner in je benzine doen en hopen dat het vuil opgelost geraakt.

We gaan dus wel uit van de veronderstelling dat je per ongeluk niks hebt losgemaakt aan het gaskleppenhuis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Vrees niet :D toen ik zag dat mijn torex niet pasten heb ik verder nergens aan gedraaid, ook is er verder niets op het gasklephuis losgemaakt.

Injector reiniger zat er al in overigens :lol: Met het afslaan bedoelde ik zodra ik afremde bij een kruising dan sloeg ie af, dus niet zozeer als ik 60 rijdt.

Inmiddels start en loopt ie weer zoals voorheen B). Maar ik houd het wel ff goed in de gaten ;)

wederom bedankt,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, rob

hij zal het vuil doorgeslikt hebben en verbrand...

Ik heb bij mij het gaskleppenhuis er al eens afgehaald en volledig gedemonteerd.

Je moest eens zien welke vuile smurrie er daar in zat !

Nu blinkt het als een spiegel en stationair kun je er een euromuntstuk recht opzetten zonder dat ie omvalt...

Dus als je eens de juiste sleuteltjes hebt, zou ik toch de zaak eens demonteren. die stappenmotor gaat je dankbaar zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en lees de foutcode's eens uit. Zomaar spontaan afslaan wil nog weleens de CPS zijn.....

De 2 foutcodes die ik heb zijn de fan relay en die p 0505 van de stappenmotor.

@ frans: idd het gasklepppen huis eens schoon laten maken, bij mij is het ook een zwarte plakkerige bende :o .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2 foutcodes die ik heb zijn de fan relay en die p 0505 van de stappenmotor.

@ frans: idd het gasklepppen huis eens schoon laten maken, bij mij is het ook een zwarte plakkerige bende :o .

net nog even koud gestart, en hij loopt weer goed, gaat niet meer zo hoog in zijn toeren hangen en zakt netjes terug op zijn stationair B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...