Spring naar bijdragen

Startproblemen Cj


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie Jeep CJ7.

Toen ik hem kocht deed hij het perfect, maar nu wil hij niet meer starten.

De startmotor zoemt wel, maar hij laat de motor niet aanslaan.

Ook maakte hij heel een heel rauw geluid met starten, maar dit schijnt normaal te zijn?

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

En wat er voor overbrenging tussen de startmotor en de motor zelf zit?

Groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie Jeep CJ7.

Toen ik hem kocht deed hij het perfect, maar nu wil hij niet meer starten.

De startmotor zoemt wel, maar hij laat de motor niet aanslaan.

Ook maakte hij heel een heel rauw geluid met starten, maar dit schijnt normaal te zijn?

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

En wat er voor overbrenging tussen de startmotor en de motor zelf zit?

Groeten,

Erik

vonken uw bougies wel?? of gaat de motor ni rond??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

best eens beginnen met je starter eronder uit te halen

is nie veel werk en deze op je werkbank eens te testen

Kijk ook eens naar de starterkrans en het tandwieltje in je startmotor

Ok ga ik dat proberen van het weekend.

Maar wat zo vreemd is, is dat de startmotor afgelopen winter nieuw in is gezet volgens de oude eigenaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ga ik dat proberen van het weekend.

Maar wat zo vreemd is, is dat de startmotor afgelopen winter nieuw in is gezet volgens de oude eigenaar..

Als de starter bv niet goed vast zit dan grijpen de tandjes niet meer mooi in elkaar,

bij het starten glijden ze over elkaar (met een mooi geluid als gevolg :-) en start ie dus niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de starter bv niet goed vast zit dan grijpen de tandjes niet meer mooi in elkaar,

bij het starten glijden ze over elkaar (met een mooi geluid als gevolg :-) en start ie dus niet...

aha,, dat klinkt inderdaad logisch, hoop ook dat dat het is geweest dan...

want van het weekend hebben we wel geprobeerd om de auto door de 2e versnelling te duwen, dus in zijn 2e versnelling zetten en dan 10 centimeter doorduwen. Toen deed hij het 1 keer, maar daarna nog 10 keer geprobeerd en had dat foefje ook geen effect meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha,, dat klinkt inderdaad logisch, hoop ook dat dat het is geweest dan...

want van het weekend hebben we wel geprobeerd om de auto door de 2e versnelling te duwen, dus in zijn 2e versnelling zetten en dan 10 centimeter doorduwen. Toen deed hij het 1 keer, maar daarna nog 10 keer geprobeerd en had dat foefje ook geen effect meer....

een slechte accu kan ook de oorzaak zijn. of misschien de dynamo. ff doormeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een motor valt op 3 punten stil ik denk dat je een paar tanden mist op de starter krans ivm je hebt hem een klein stukje door versnelling geduwt en toen dee hij het weer weer verse tanden bij startmotor

ik zou startmotor verwijderen twee boutjes en even naar starterkrans kijken en ook even rond draaien om ze allemaal te bekijken

omdat startmotor al vernieuwt was zie je misschien oud probleem vorige eigenaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een motor valt op 3 punten stil ik denk dat je een paar tanden mist op de starter krans ivm je hebt hem een klein stukje door versnelling geduwt en toen dee hij het weer weer verse tanden bij startmotor

ik zou startmotor verwijderen twee boutjes en even naar starterkrans kijken en ook even rond draaien om ze allemaal te bekijken

omdat startmotor al vernieuwt was zie je misschien oud probleem vorige eigenaar

Ik heb de startmotor eraf gehaald vanavond, en het blijkt dat dus inderdaad het vliegwiel behoorlijk is aangetast, veel tanden zijn erg bot of missen zelfs en er liggen kleine metaalrestjes in de bak (zaagsel).

Hierdoor is ook de startmotor aangetast...

Ben bang dat ik deze dus moet vernieuwen...

Heeft iemand een idee waar ik deze onderdelen kan vinden? En wat voor typen onderdelen het zijn, partnummers etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb de startmotor eraf gehaald vanavond, en het blijkt dat dus inderdaad het vliegwiel behoorlijk is aangetast, veel tanden zijn erg bot of missen zelfs en er liggen kleine metaalrestjes in de bak (zaagsel).

Hierdoor is ook de startmotor aangetast...

Ben bang dat ik deze dus moet vernieuwen...

Heeft iemand een idee waar ik deze onderdelen kan vinden? En wat voor typen onderdelen het zijn, partnummers etc?

www.jeepparts.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...