Spring naar bijdragen

Oliedruk Amc304


Recommended Posts

Wat zou de oliedruk van een AMC304 in een CJ moeten zijn?

Ik kan dit niet vinden in de FSM, en ben toch wel erg benieuwd of de druk die ik nu meet wel goed is.

Dit zijn de waardes welke ik heb gemeten met een oliedruk meter:

Koude motor (1000-1100 rpm > 50 psi

Warme motor stationair (600 rpm) > schommeld tussel de 10 en 30 psi

Warme motor op toeren (3000 rpm) > 50 psi

Zijn deze waardes goed/voldoende of moet ik hieraan toch iets gaan doen (bijv de oliepomp vervangen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou de oliedruk van een AMC304 in een CJ moeten zijn?

Ik kan dit niet vinden in de FSM, en ben toch wel erg benieuwd of de druk die ik nu meet wel goed is.

Dit zijn de waardes welke ik heb gemeten met een oliedruk meter:

Koude motor (1000-1100 rpm > 50 psi

Warme motor stationair (600 rpm) > schommeld tussel de 10 en 30 psi

Warme motor op toeren (3000 rpm) > 50 psi

Zijn deze waardes goed/voldoende of moet ik hieraan toch iets gaan doen (bijv de oliepomp vervangen)

50 psi bij koude motor is goed. Bij warme motor zou de minimale druk 13 psi moeten zijn. Bij mijn motor zakt ie met hete olie en een stationair toerental(600 rpm)ook naar ongeveer 10 psi. Ik zou me niet te veel zorgen maken.

De veer in de oliepomp is voor de by-pass om een te hoge druk in het filter te voorkomen. Met het schoonmnaken van die plunjer en veer wordt de oliedruk in het blok niet hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat regeld de olie druk dan als olie dik is koude toestand en als hij warm is

als veer of plunjer vast zit gaat er een groot gedeelte van de olie rechts streeks naar carter

pomp geeft een aantal bar die word volgens mij toch echt geregeld door de plunjer met veer als druk te hoog word dan gaat hij rechtstreeks naar carter

als druk alleen in filter zou zitten dan klappen de keeringen uit je blok

of heb ik het mis

wat regeld dan de olie druk in de motor in koude en warme stand en lage en hoge toeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat regeld de olie druk dan als olie dik is koude toestand en als hij warm is

als veer of plunjer vast zit gaat er een groot gedeelte van de olie rechts streeks naar carter

pomp geeft een aantal bar die word volgens mij toch echt geregeld door de plunjer met veer als druk te hoog word dan gaat hij rechtstreeks naar carter

als druk alleen in filter zou zitten dan klappen de keeringen uit je blok

of heb ik het mis

wat regeld dan de olie druk in de motor in koude en warme stand en lage en hoge toeren

Ik heb even 2 veertjes/klepjes door elkaar gehaald. De veer/plunjer achter de bout zorgt er inderdaad voor dat de druk niet te hoog kan worden. Het veertje/klepje wat ik bedoelde zit onder de ovale ring rond de aansluiting van het filter en zorgt bij een te hoge druk in het filter voor een by-pass.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...