charlie Geplaatst April 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2011 Wat zou de oliedruk van een AMC304 in een CJ moeten zijn? Ik kan dit niet vinden in de FSM, en ben toch wel erg benieuwd of de druk die ik nu meet wel goed is. Dit zijn de waardes welke ik heb gemeten met een oliedruk meter: Koude motor (1000-1100 rpm > 50 psi Warme motor stationair (600 rpm) > schommeld tussel de 10 en 30 psi Warme motor op toeren (3000 rpm) > 50 psi Zijn deze waardes goed/voldoende of moet ik hieraan toch iets gaan doen (bijv de oliepomp vervangen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst April 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2011 op je oliepomp zit een bout. haal die maar eens los. daar achter zit een plunjer en veer. maak dat maar eens goed schoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2011 Wat zou de oliedruk van een AMC304 in een CJ moeten zijn? Ik kan dit niet vinden in de FSM, en ben toch wel erg benieuwd of de druk die ik nu meet wel goed is. Dit zijn de waardes welke ik heb gemeten met een oliedruk meter: Koude motor (1000-1100 rpm > 50 psi Warme motor stationair (600 rpm) > schommeld tussel de 10 en 30 psi Warme motor op toeren (3000 rpm) > 50 psi Zijn deze waardes goed/voldoende of moet ik hieraan toch iets gaan doen (bijv de oliepomp vervangen) 50 psi bij koude motor is goed. Bij warme motor zou de minimale druk 13 psi moeten zijn. Bij mijn motor zakt ie met hete olie en een stationair toerental(600 rpm)ook naar ongeveer 10 psi. Ik zou me niet te veel zorgen maken. De veer in de oliepomp is voor de by-pass om een te hoge druk in het filter te voorkomen. Met het schoonmnaken van die plunjer en veer wordt de oliedruk in het blok niet hoger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2011 wat regeld de olie druk dan als olie dik is koude toestand en als hij warm is als veer of plunjer vast zit gaat er een groot gedeelte van de olie rechts streeks naar carter pomp geeft een aantal bar die word volgens mij toch echt geregeld door de plunjer met veer als druk te hoog word dan gaat hij rechtstreeks naar carter als druk alleen in filter zou zitten dan klappen de keeringen uit je blok of heb ik het mis wat regeld dan de olie druk in de motor in koude en warme stand en lage en hoge toeren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2011 wat regeld de olie druk dan als olie dik is koude toestand en als hij warm is als veer of plunjer vast zit gaat er een groot gedeelte van de olie rechts streeks naar carter pomp geeft een aantal bar die word volgens mij toch echt geregeld door de plunjer met veer als druk te hoog word dan gaat hij rechtstreeks naar carter als druk alleen in filter zou zitten dan klappen de keeringen uit je blok of heb ik het mis wat regeld dan de olie druk in de motor in koude en warme stand en lage en hoge toeren Ik heb even 2 veertjes/klepjes door elkaar gehaald. De veer/plunjer achter de bout zorgt er inderdaad voor dat de druk niet te hoog kan worden. Het veertje/klepje wat ik bedoelde zit onder de ovale ring rond de aansluiting van het filter en zorgt bij een te hoge druk in het filter voor een by-pass. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst August 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2011 ik heb vandaag een VDO meter en sensor ingebouwd. bij een warme motor met 15W-40 geeft de meter bij 2000 rpm 50 psi aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.