Funky Brown Geplaatst April 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2011 Sinds ik de TJ fender flares op de CJ heb zitten viel pas echt op dat het achterwiel niet echt mooi gecentreerd stond in de wielkast. Heb dus het een en ander opgezocht om de achteras 1" naar achteren te zetten. Dit geeft bij de cj een iets langere wielbasis van 93" naar 94 " en dus een steilere afrolhoek achter. ( wegligging/comfort zul je niet echt merken ) Tevens plan ik voor de toekomst 35" daar is nu ook voldoende ruimte voor. Het gat van de centerpin van de bladveren zou je kunnen verplaatsen maar dan verzwak je de bladveren omdat er 1 gat bij komt. Omdat het maar over 2.5 cm gaat heb ik de spring perch doorboord met 13 mm en in mijn geval ( U-bolt flip kit ) de onderste spring plate met 15mm, beide 2.5 cm naar de voorkant t.o.v. van de midden positie. De hoek van de CV zal wel iets veranderd zijn, maar heb zojuist proef gereden en geen andere of meer trillingen gevoeld dan voorheen. De praktijk zal het bewijzen ( Amerikaanse tekst: Nothing "has to be centered" Why would the axle have to be centered over the spring center bolt. That bolt only has two functions. 1. Hold the spring pack together. 2. Locate the axle. The axle doesn't know if it is one inch behind or in front of the spring bolt. Like I said in a earlier post, you can simply drill another hole in the spring perch already welded to the axle- I have done this many times to move axle to back-or purchase a longer spring perch that is made to move the axle.) Groet Toine Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst April 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2011 heb hier zelf ook al op gelet en het overwogen. Probleem bij mij is dat mijn het dif (deksel) nu al bij momenten tegen de skidplate van de tank aanschuurd. Heb dan maar 1" bodylift gemonteerd om de 35-ers kwijt te kunnen (deze gaan er deze week op) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst April 13, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2011 Hoi Steven, mijn tank (20 gallon ) wordt beschermd door een Kilby gas skidplate en een rockcrusher diff cover: Heb nu nog ongeveer een cm over, ook de slip in de CV as heeft ruimte. Vaak slaan ze gewoon een deuk in de tank om ruimte te maken voor je diff. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.