Spring naar bijdragen

Moving Axle Back 1"


Funky Brown
 Share

Recommended Posts

Sinds ik de TJ fender flares op de CJ heb zitten viel pas echt op dat het achterwiel niet echt mooi gecentreerd stond in de wielkast.

Heb dus het een en ander opgezocht om de achteras 1" naar achteren te zetten.

Dit geeft bij de cj een iets langere wielbasis van 93" naar 94 " en dus een steilere afrolhoek achter. ( wegligging/comfort zul je niet echt merken )

Tevens plan ik voor de toekomst 35" daar is nu ook voldoende ruimte voor.

Het gat van de centerpin van de bladveren zou je kunnen verplaatsen maar dan verzwak je de bladveren omdat er 1 gat bij komt.

Omdat het maar over 2.5 cm gaat heb ik de spring perch doorboord met 13 mm en in mijn geval ( U-bolt flip kit ) de onderste spring plate met 15mm, beide 2.5 cm naar de voorkant t.o.v. van de midden positie.

De hoek van de CV zal wel iets veranderd zijn, maar heb zojuist proef gereden en geen andere of meer trillingen gevoeld dan voorheen.

De praktijk zal het bewijzen

( Amerikaanse tekst: Nothing "has to be centered" Why would the axle have to be centered over the spring center bolt. That bolt only has two functions. 1. Hold the spring pack together. 2. Locate the axle. The axle doesn't know if it is one inch behind or in front of the spring bolt. Like I said in a earlier post, you can simply drill another hole in the spring perch already welded to the axle- I have done this many times to move axle to back-or purchase a longer spring perch that is made to move the axle.)

Groet Toine

post-3157-0-00235600-1302709401_thumb.jp

post-3157-0-15997300-1302709637_thumb.jp

post-3157-0-54483000-1302710032_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Steven, mijn tank (20 gallon ) wordt beschermd door een Kilby gas skidplate en een rockcrusher diff cover:

Heb nu nog ongeveer een cm over, ook de slip in de CV as heeft ruimte.

Vaak slaan ze gewoon een deuk in de tank om ruimte te maken voor je diff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...