Spring naar bijdragen

Stroom Probleem


Recommended Posts

Hallo mede jeepers.

Ik zit sins een paar weken met een stroom probleem.

Als de zj van 1997 5.2 een dagof 3 stil sta sta ik met een lege accu.anwb er bij gehad,accu is goed.

Klopt ook wel zit er net 3 maanden in betreft een 70ah/720a dus vrij zwaar.

Na opstarten geeft de voltmeter 14v aan,dus die laat bij,ook nagekeken door de anwb.

vervolgens gekeken of ik ergens een stroomverbruiker heb,is dus niet het geval.

Heb het als volg na gekeken,auto op slot alarm er op,minpoolklem los gemaakt en een lampje tussen de klem en pool gedaan,als er een stoomverbruiker is zou het lampje vel moeten branden,is dus niet het geval.ook carkit geeft geen probleem.

Dus nu weet ik het niet meer,iemand ervaring mee???

Vr Gr Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het gewoon met een multi meter doen,

dan kan je de verbruikt ampere meten

dus alle zekeringen er uit dan multi meter tussen de massa en de accu

en 1 voor 1 de zekeringen er weer in dan zie je gelijk in welke groep je moet zoeken

voor de lekstroom

ben je in elk geval een stuk dichterbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het gewoon met een multi meter doen,

dan kan je de verbruikt ampere meten

dus alle zekeringen er uit dan multi meter tussen de massa en de accu

en 1 voor 1 de zekeringen er weer in dan zie je gelijk in welke groep je moet zoeken

voor de lekstroom

ben je in elk geval een stuk dichterbij

oke kan het allicht proberen,bedankt.laat wel weten of ik er dan wel uit ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 3 dagen zegje: dat is dan 70 AH op 72 uren dat ie leegzuigt.

In principe zou je dus theoretisch een lekstroom moeten hebben van 70/72= 970 mA

Dat is gigantisch veel !

De normale lekstroom van de GC is rond de 80-120 mA. Meer mag dat niet zijn.

Maar zonder multimeter kan je dit niet bepalen. De truuk met de lamp is natte vingerwerk.

Steek er eens een milliampèremeter tussen en kijk hoeveel ie lekt.

Is het teveel, haal dan één per één de zekeringen eruit tot je de schuldige vindt.

Is de lekstroom normaal, kan je batterij ook slecht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo.

had verkeerd gekeken,zit een 80ah ,700a accu in,denk dat ik het weet,had zekering van me aanjager eruit gehaald ,

en vanmiddag starte ie wel.stond vanaf maandag stil.

zal van het weekend nog eens alles door meten,hou jullie op de hoogte.

accu is goed,is een maand of 3 oud en door gemeten.

groetjes raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Frans,

je als de motor afstaat en sleutel uit contact is gaat ie soms van zelf aan.had er al een relaise tussen gezet.

En dat werkte eigenlijk wel goed ,tot een paar weken terug dan.kachelweerstand is stuk,moet er eigenlijk maar eens een nieuwe in zetten.

iemand die er een heeft?

groetjes Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Frans,

ja, als de motor afstaat en sleutel uit contact is gaat ie soms van zelf aan.had er al een relaise tussen gezet.

En dat werkte eigenlijk wel goed ,tot een paar weken terug dan.kachelweerstand is stuk,moet er eigenlijk maar eens een nieuwe in zetten.

iemand die er een heeft?

groetjes Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Goede morgen.

Heb het probleem gevonden,zit in de climaatcontrol,als ik die zekering er uit haal blijf de accu wel vol.

Was afgelopen maandag nog naar profile geweest,daar kwam me accu vandaan,door gemeten,was op zich goed,maar toch een nieuwe erin,andere zat er net 4 maanden in.maar probleem bleef,gisteren weer aan het zoeken geweest,en bleek als ik de zekering van de airco er uit haal geen stroomverlies heb.

Dus nu de vraag,waar kan het in zitten?

grt.Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die klimaatcontrole is een electronisch circuit op zichzelf.

Kan een rotte component inzitten, of een valse massa of zo.

Voor de ZJ heb ik er geen schema van, misschien kan iemand je hier helpen op het forum. En dan kun je eens kijken welke componenten er daar allemaal een rol in spelen.

Maar zou het niet kunnen zijn dat die aanjager van de verwarmingsunit toch nog een klein beetje (onhoorbaar) blijft draaien doordat de climatcontrol defect is ?

Ik zou zeggen, zoek anders de stroomdraad naar de climatcontrol en zet er een schakelaar tussen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...