grandcherokeev8 Geplaatst April 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 Hallo mede jeepers. Ik zit sins een paar weken met een stroom probleem. Als de zj van 1997 5.2 een dagof 3 stil sta sta ik met een lege accu.anwb er bij gehad,accu is goed. Klopt ook wel zit er net 3 maanden in betreft een 70ah/720a dus vrij zwaar. Na opstarten geeft de voltmeter 14v aan,dus die laat bij,ook nagekeken door de anwb. vervolgens gekeken of ik ergens een stroomverbruiker heb,is dus niet het geval. Heb het als volg na gekeken,auto op slot alarm er op,minpoolklem los gemaakt en een lampje tussen de klem en pool gedaan,als er een stoomverbruiker is zou het lampje vel moeten branden,is dus niet het geval.ook carkit geeft geen probleem. Dus nu weet ik het niet meer,iemand ervaring mee??? Vr Gr Raymon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst April 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 ik zou het gewoon met een multi meter doen, dan kan je de verbruikt ampere meten dus alle zekeringen er uit dan multi meter tussen de massa en de accu en 1 voor 1 de zekeringen er weer in dan zie je gelijk in welke groep je moet zoeken voor de lekstroom ben je in elk geval een stuk dichterbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
grandcherokeev8 Geplaatst April 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 ik zou het gewoon met een multi meter doen, dan kan je de verbruikt ampere meten dus alle zekeringen er uit dan multi meter tussen de massa en de accu en 1 voor 1 de zekeringen er weer in dan zie je gelijk in welke groep je moet zoeken voor de lekstroom ben je in elk geval een stuk dichterbij oke kan het allicht proberen,bedankt.laat wel weten of ik er dan wel uit ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 4, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2011 Na 3 dagen zegje: dat is dan 70 AH op 72 uren dat ie leegzuigt. In principe zou je dus theoretisch een lekstroom moeten hebben van 70/72= 970 mA Dat is gigantisch veel ! De normale lekstroom van de GC is rond de 80-120 mA. Meer mag dat niet zijn. Maar zonder multimeter kan je dit niet bepalen. De truuk met de lamp is natte vingerwerk. Steek er eens een milliampèremeter tussen en kijk hoeveel ie lekt. Is het teveel, haal dan één per één de zekeringen eruit tot je de schuldige vindt. Is de lekstroom normaal, kan je batterij ook slecht zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
grandcherokeev8 Geplaatst April 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2011 hallo. had verkeerd gekeken,zit een 80ah ,700a accu in,denk dat ik het weet,had zekering van me aanjager eruit gehaald , en vanmiddag starte ie wel.stond vanaf maandag stil. zal van het weekend nog eens alles door meten,hou jullie op de hoogte. accu is goed,is een maand of 3 oud en door gemeten. groetjes raymon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2011 hoe bedoel je ? 'zekering van me aanjager ' blijft die dan draaien of zo ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
grandcherokeev8 Geplaatst April 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2011 hoi Frans, je als de motor afstaat en sleutel uit contact is gaat ie soms van zelf aan.had er al een relaise tussen gezet. En dat werkte eigenlijk wel goed ,tot een paar weken terug dan.kachelweerstand is stuk,moet er eigenlijk maar eens een nieuwe in zetten. iemand die er een heeft? groetjes Raymon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
grandcherokeev8 Geplaatst April 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2011 hoi Frans, ja, als de motor afstaat en sleutel uit contact is gaat ie soms van zelf aan.had er al een relaise tussen gezet. En dat werkte eigenlijk wel goed ,tot een paar weken terug dan.kachelweerstand is stuk,moet er eigenlijk maar eens een nieuwe in zetten. iemand die er een heeft? groetjes Raymon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
grandcherokeev8 Geplaatst April 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 Goede morgen. Heb het probleem gevonden,zit in de climaatcontrol,als ik die zekering er uit haal blijf de accu wel vol. Was afgelopen maandag nog naar profile geweest,daar kwam me accu vandaan,door gemeten,was op zich goed,maar toch een nieuwe erin,andere zat er net 4 maanden in.maar probleem bleef,gisteren weer aan het zoeken geweest,en bleek als ik de zekering van de airco er uit haal geen stroomverlies heb. Dus nu de vraag,waar kan het in zitten? grt.Raymon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst April 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 Die klimaatcontrole is een electronisch circuit op zichzelf. Kan een rotte component inzitten, of een valse massa of zo. Voor de ZJ heb ik er geen schema van, misschien kan iemand je hier helpen op het forum. En dan kun je eens kijken welke componenten er daar allemaal een rol in spelen. Maar zou het niet kunnen zijn dat die aanjager van de verwarmingsunit toch nog een klein beetje (onhoorbaar) blijft draaien doordat de climatcontrol defect is ? Ik zou zeggen, zoek anders de stroomdraad naar de climatcontrol en zet er een schakelaar tussen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.