EJG Geplaatst March 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2011 Hier kun je al je vragen stellen over aankooptips van een JK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst April 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2011 Neem van een ervaringsdeskundige aan: begin er niet aan! (niet dat ik een andere auto zou willen hebben. Hoewel, de 2011 ziet er toch wel weer geweldig uit.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst April 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 (bewerkt) Maar goed, hier een inhoudelijke reactie. Uit eigen ervarigng en die van anderen weet ik dat je biop de volgden zaken moet letten: Fusee kogels Aanhechting van de trackbar aan de as (voor en achter) Bij zwaar terreingebruik vooras krom en scheurvorming in de C's roesvorming op de deurscharnieren stuurdemper lekt Bij een verhoogde (>2.5") 2D uitvoering: trilling in de aandrijfassen. Zeker als de verhoging > 3" is en er geen verstelbare draagarmen zijn aangebracht (minimaal voor onder, achter boven) ivm correctie van de as-hoek. Er zijn in de VS al de nodige aandrijfassen onder de auto uitgeklapt. lekkage voorste delen van de Freedom (hard)top JK's, zeker verhoogde exemplaren, zijn gevoelig voor death wobble. Ga bij je testrit over een slecht stuk asfalt (liefs met dwars-richels) met een vaartje van boven de 80 en kijk of het onderstel voor rustig blijft. Death Wobble wordt vaak veroorzaakt door speling in de montagepunten van de trackbar maar kan ook veroorzaakt worden (zoals bij mij) door bijvoorbeeld slechte fusee kogels). April 3, 2011 bewerkt door nkijkuit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst June 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 Nog een paar puntje's voor de JK 2007-2008 modellen remleidingen die doorschuren op het chassis bij de voorste wielkuipen remslangen voor schuren door omdat de band er tegen loopt, is bij de latere modelen opgelost door de remslangen te verlengen en onder de as door te laten lopen samen met de abs sensor kabel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst June 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2012 Nog een paar puntje's voor de JK 2007-2008 modellen remleidingen die doorschuren op het chassis bij de voorste wielkuipen remslangen voor schuren door omdat de band er tegen loopt, is bij de latere modelen opgelost door de remslangen te verlengen en onder de as door te laten lopen samen met de abs sensor kabel. is een TSB voor; alle verdachte JK's worden hier bij de dealer op gecontrolleerd en zo nodig gemodificeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst August 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2012 (bewerkt) Gewoon doen, tuurlijk heeft hij ook zijn probleemtjes. Zou dan ook geen ander meer willen, Hooguit een JK Rubicon voor zijn ander tussenbak en vooras (Dana 44 ipv 30) Heb ik nu dan ook problemen mee, spelling binnenin de diff. Inderdaad als je hem verhoogd zit je met je ABS leiding die te kort is, maar is een verlengset voor. Remleidingen ook met verhogen, komen nu Custommade en in een andere 'loop'. Wordt vervolgd. Een Happy JK Jeeper ben ik zeker. August 26, 2012 bewerkt door Roo4JK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst August 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2012 Hooguit een JK Rubicon voor zijn ander tussenbak en vooras (Dana 44 ipv 30) Door de andere tussenbak is de Rubicon niet altijd ideaal voor Europese terreinen. De vertraging is specifiek voor rockcrawlen bedoeld en soms net te traag voor onze prut (en 4H is dan net weer te veel van het goede). Als je wilt regearen is de Dana44 door z'n grote tandwielen in de dif een goede keuze. De constructie is echter van het zelfde pisbakkenstaal als de Dana30 onder de JK. Als je naar 35 inch of groter gaat is een versterking van je C's toch aan te bevelen. Echter voor het prijsverschil tussen een Sport en een Rubicon krijg je echter ook set lockers en e-disconnect op je Stabilisator Stang voor (hoewel er genoeg JK rijders zijn die dat mechaniek aan puin rijden en er af halen). Maar dan zit je inmiddels in een prijsklasse waar ook heel veel ander lekkers te koop is... Tot 3" verhoging kan je ook volstaan met de beugels van je remleiding te verplaatsen, ABS leiding was bij mij net lang genoeg. Nog een happy JK Jeeper (een Jeep is als een slimme, mooie vrouw: verveelt niet snel want is leuk om te berijden, maar je hebt altijd discussies ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst September 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2012 Door de andere tussenbak is de Rubicon niet altijd ideaal voor Europese terreinen. De vertraging is specifiek voor rockcrawlen bedoeld en soms net te traag voor onze prut (en 4H is dan net weer te veel van het goede). Als je wilt regearen is de Dana44 door z'n grote tandwielen in de dif een goede keuze. De constructie is echter van het zelfde pisbakkenstaal als de Dana30 onder de JK. Als je naar 35 inch of groter gaat is een versterking van je C's toch aan te bevelen. Tussenbak is gebaseerd op mijn benzine motor, diesel is met bv afdalen D-land en Belgi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst September 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2012 (bewerkt) De Rubicon heeft de Rock-trac tussenbak met 4.0 reductie, de overige modellen 2.72, ongeacht of het een benzine of diesel is. Je C's zijn de C-vormige uiteinden van je assen (hier op de foto met verzwaring): Zand in je diff? Snap je de uitdrukking met 'open diff' rijden niet helemaal?? Je hoeft alleen maar je lockers uit te zetten hoor X - can't live with them, can't live without them (replace X with Jeeps and or Women) September 2, 2012 bewerkt door nkijkuit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel H. Geplaatst March 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2013 Hier kun je al je vragen stellen over aankooptips van een JK. Hallo, Ik zit er aan te denken om een wrangler 3.8I V6 sport 2008 te kopen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken als boodschappen autootje, hond uitlaten enz. maar het is super handig om er ook een keer een kar achter te doen cabrio te rijden en af en toe off road. Ik wil deze auto voor een hele lange tijd blijven rijden maar ik ben een beetje bang voor veel kosten in de loop der jaren??? Er is mij al geadviseerd om een TJ te kopen omdat die betrouwbaarder zouden zijn? Maar een beetje luxe in het dagelijkse gebruik bevalt me wel. Die wegenbelasting en benzine kan ik nog wel over heen komen maar om regelmatig voor veel geld bij de garage te staan zie ik niet zo zitten. Wie kan er wat zinnigs over zeggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst March 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2013 Eehh goedkoop rijden en Jeep rijden gaan niet samen. Je moet een beetje geluk hebben en je verstand gebruiken. De JK heeft niet meer problemen dan een andere Jeep (misschien andere problemen, maar niet meer problemen ;-) Bij niet te veel km's en geen overmatige sporen van zwaar terreingebruik (wat dat betreft liever een standaard Jeep dan een enorm geprepareerd ding; tenzij het voor de sier is, zitten de modificaties er niet voor niets op meestal). TJ is inderdaad een enorm uitontwikkelde Wrangler (misschien wel de beste tot nu toe). De JK's bieden echter weer wat meer comfort. Recentere JK's zijn echter ook aangepast aan de problemen die in de praktijk naar voren kwamen. Een 2008 kan een van de eerste productieseries voor Europa zijn (als deze even bij de Dealer gestaan heeft). Mijn eerste eerste JK was een 2007 model en daar zaten nog wel wat kinderziektes in die ik van andere JK bezitters met een recenter bouwjaar niet heb teruggehoord. Dus liever een zeer recente TJ dan een zeer vroege JK misschien?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimvan hezik Geplaatst March 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2013 Ik ben het grotendeels eens met Niels, Maar ik zou voor de Jk gaan vindt comfort toch wel belangrijk. Ik heb mijn Jk nu ruim 2 Jaar uit 2007 Ik heb geen klagen en geen kinderziektes gehad. Ik heb hem voor dagelijks gebruik en rij best veel Kilometers. Zeker zoals jij hem wilt gaan gebruiken is het gewoon een goede auto. Maar een Jeep is net als een Vrouw je moet er mee leren omgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roo4JK Geplaatst March 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2013 Ben het ook grotendeels met beide heren eens. (NKijkuit en Green JK) Heb zelf een JK-X 3.8I-V6 uit 2007 (benzine) ook zonder rare kinderziektes. Tuurlijk wel de nodige onderhoud/reparaties gehad, maar dit kwam meer door redelijk zwaar terrein gebruik. Plus niet vakkundige onderhoud of uitgevoerden reparaties uit het verleden. Het grote andere voordeel van een JK tov TJ is dat hij er ook in een 4 deurs uitvoering is. Heb deze zelf niet, maar volgens zeggen, heeft dit nog meer rij-comfort. Is dan 50cm langer, maar wel +/- 200kg zwaarder. De JK is ook iets van 10cm breder dan de TJ van binnen en buiten. Plus de instap bij de deur is iets lager/vlakker dan een TJ. (was bij mij het eerste plus punt) Kan wel als je echt terrein gaat rijden, andere vooras afsluiter aanraden. Onafhankelijk van het bouwjaar trouwens. Bijv. v/h merk Alloy USA art.nr. 11105 Front Axle Tube Seals, Dana 30/44 Jeep 84-13.(+/- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
donkey67 Geplaatst November 18, 2013 Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2013 Tja, en in een 2-deurs gaan niet zoveel boodschappen. . . . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.