Spring naar bijdragen

Kachel Lek ?


Recommended Posts

Vraagje,

Is mijn kachel lek ...............?????? er ligt namelijk een plas koelvloeistof aan de rechterzijde op de grond, het komt uit een pijpje bij het schutbord( dat zit aan de binnenzijde onder de motorkap)

Gr Richie

zal wss dat kleine radiatortje zijn die erin zit (heeft ie recent een tijdje zonder koelvloeistof gestaan?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt heeft een tijdje zonder koelvloeistof staan.............gaat het na een flink stuk rijden over of weet jij wat er aan de hand is dan gr Richie

Lijkt me niet dat de kachelradiator zichzelf dicht na een flink stuk rijden... Je zou de radiator er eigenlijk even uit moeten halen, vol laten lopen met water (met de twee pijpjes omhoog, als ie dan inderdaad lek is, zul je het water eruit zien lopen... Heb het zelf ook eens gehad. Mocht je de radiator uiteindelijk gaan vervangen; ik heb nog een nieuwe liggen die ik niet meer ga gebruiken.. Nou weet ik trouwens niet zeker of die van een cj5 dezelfde is als die van een cj7...

Laters Gunther

bewerkt door Gumy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee bedankt maar ik heb er zelf ook nog eentje liggen, ik haal m wel effe eruit en check m. Thanks Richie

als de kachel dan toch open moet maken voor de kachelradiateur. kijk ff hoe de staat is van de schuimrubbers op de kleppen. dan kun je die ook beter vervangen. als de kachel toch open is. en plak met bisonkit op elke klep schiumrubber op. en ongeveer 1 1/2 cm overlappen. en pak je schuimrubber 1 cm dikte. dan hoef je voor de komende winters je kachel maar op standje 1 of 2 te zetten

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...