Spring naar bijdragen

Stoelverwarming En Blend Door Verwarming Stuk - Opgelost


Recommended Posts

Hallo iedereen,

enige tijd terug melde ik problemen met zowel mijn zetelverwarming als mijn verwarming in mijn Grand Cherekoo CRD 2002 :frusty: . Beide zijn opgelost. :D

Voor wie geïnteresseerd is :

- zetelverwarming kant passagier stuk : ben hiervoor langs geweest bij Frans Demers, dank Frans. De zetel is gedemonteerd geweest en gestript van zijn leder bekleding. En dan, hoe zee, één een immense schroeiplek, letterlijk een stuk van 2€ doorgebrand in de mousse tot op het onderste dwarse bevestigingsijzer. Twéé, op het bovenste bevestigingsijzer was op de plaats van het defect alles dicht geklonterd van de hitte. Frans zei dat hij dit nog nooit gezien had, had evengoed brand kunnen ontstaan. Reden van het defect en dit is werkelijk een constructiefout en ik vraag me af wat ik hier mee naar de fabrikant kan doen. Het verwarmingsmatje in de zitting bestaat uit twee delen, de elementen in deze twee delen worden met elkaar verbonden door 2 langse draadjes, echter op die plaats lopen onder en boven de dwarse metalen staven die de zetelbekleking aan de zetel zelf bevestigen, dus iedere maal als men plaats neemt in de zetel worden die samengedrukt en pletten ze de verbindingsdraad to die op een bepaald moment bloot komt te liggen, contact maakt met de metalen staaf en boem! DANK U CHRYSLER VOOR DE AANSLAG. :angry:

Frans heeft het boeltje hersteld, in een dik uur was dit in orde. En daar vroegen ze bij de dealer 500€ zonder BTW voor. Wel zou er voor die prijs een totaal nieuw verwarmingsmatje geplaatst geworden zijn, mag ik verhopen.

- verwarming stuk, kant chauffeur alleen koude lucht, volgens de uitlees codes 52 en 54 waren dit de blend doors die defect waren. Bestek bij de dealer, 1600€ zonder BTW. Vond dit toch wat veel en ben beginnen zoeken en dit forum heeft me naar JGCparts geleid. Op hun site vind je alle inlichtingen, dus ik heb die stukken besteld, 144 dollar en op 4 dagen waren die bij mij thuis.

Ben er gister aan begonnen, met als gids de uitleg op hun website. Klopt allemaal als een bus, wel wat gesukkeld, ik ben tenslotte geen mekanieker, je moet alles ontdekken, maar goed het ging. Dus alles eraf en beginnen snijden in de behuizing, heb ik gedaan met opgewarmd stanleymes, zo heb je snijafval, wel wat gepruts, maar dit stuk kwam eraf. En dan precies zoals op de foto's, de breuk in de blend door, plastiek uiteinde gewoon kapot, het roterend aandrijfstuk draaide gewoon los. Tweede stuk plastiek eruit en de tweede blend door eruit, niet stuk, maar totaal versleten, de mousse verpulverde bijna en vuil, echte rotzooi, SCHANDE NOGMAALS VOOR JEEP :angry: . Beide stukken eruit, vervangen door de nieuwe parts, in metaal!, met stop zodat de motor niet doordraait. En inderdaad, voor het dichtmaken, de test, wel even moeten herzetten, AC op automaat, contact aan en uit, en dan begonnen beide blend doors terug te werken, kon ze mooi zien op en neer bewegen. De kast terug toe, alles dichtlijmen, met warme contactlijm, afplakken met bijgeleverde band en alles terugmonteren. Klaar was kees. Uiteindelijk poepsimpel, zou dit nu in een kleine 2 uur kunnen.

Wel nog een probleem, als ik nogmaals de uitleestest doe, heb ik nog altijd de code 52 en 54 die verschijnen. Ik veronderstel dat de computer moet gereset worden. Zal dit proberen via het onderbreken van de stroomtoevoer aan de batterij. + eraf 30 seconden.

Groeten . :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter info voor het nageslacht: :)

foutcodes clearen doe je zo:

CLEARING FAULT CODES

Current faults cannot be electronically cleared.

Repair must be made to the system to eliminate the

fault causing code.

Historical fault codes can be

cleared manually, or automatically. To clear a historical

fault manually, depress and hold either the A/C

or Recirc button for at least three seconds while the

display is in the fault code mode of operation.

Historical

fault codes are cleared automatically when the

corresponding current fault code has been cleared,

and has remained cleared for a number of ignition

cycles. The faults have been cleared when two horizontal

bars appear in the Test Selector display.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe warm wordt de lucht nu ongeveer??

Bij een goed werkende kachel heb je in de WJ ongeveer heteluchtoventemperatuur...

die dingen gaan loeiend heet, wetende dat de motortemperatuur van een WJ 100° is, dan is dat water dus lekker kokend. Als je de verwarming heel hoog zet kun je daar niet inblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Hallo iedereen,

enige tijd terug melde ik problemen met zowel mijn zetelverwarming als mijn verwarming in mijn Grand Cherekoo CRD 2002 :frusty: . Beide zijn opgelost. biggrin.gif

Voor wie geïnteresseerd is :

- zetelverwarming kant passagier stuk : ben hiervoor langs geweest bij Frans Demers, dank Frans. De zetel is gedemonteerd geweest en gestript van zijn leder bekleding. En dan, hoe zee, één een immense schroeiplek, letterlijk een stuk van 2€ doorgebrand in de mousse tot op het onderste dwarse bevestigingsijzer. Twéé, op het bovenste bevestigingsijzer was op de plaats van het defect alles dicht geklonterd van de hitte. Frans zei dat hij dit nog nooit gezien had, had evengoed brand kunnen ontstaan. Reden van het defect en dit is werkelijk een constructiefout en ik vraag me af wat ik hier mee naar de fabrikant kan doen. Het verwarmingsmatje in de zitting bestaat uit twee delen, de elementen in deze twee delen worden met elkaar verbonden door 2 langse draadjes, echter op die plaats lopen onder en boven de dwarse metalen staven die de zetelbekleking aan de zetel zelf bevestigen, dus iedere maal als men plaats neemt in de zetel worden die samengedrukt en pletten ze de verbindingsdraad to die op een bepaald moment bloot komt te liggen, contact maakt met de metalen staaf en boem! DANK U CHRYSLER VOOR DE AANSLAG. angry.gif

Frans heeft het boeltje hersteld, in een dik uur was dit in orde. En daar vroegen ze bij de dealer 500€ zonder BTW voor. Wel zou er voor die prijs een totaal nieuw verwarmingsmatje geplaatst geworden zijn, mag ik verhopen.

- verwarming stuk, kant chauffeur alleen koude lucht, volgens de uitlees codes 52 en 54 waren dit de blend doors die defect waren. Bestek bij de dealer, 1600€ zonder BTW. Vond dit toch wat veel en ben beginnen zoeken en dit forum heeft me naar JGCparts geleid. Op hun site vind je alle inlichtingen, dus ik heb die stukken besteld, 144 dollar en op 4 dagen waren die bij mij thuis.

Ben er gister aan begonnen, met als gids de uitleg op hun website. Klopt allemaal als een bus, wel wat gesukkeld, ik ben tenslotte geen mekanieker, je moet alles ontdekken, maar goed het ging. Dus alles eraf en beginnen snijden in de behuizing, heb ik gedaan met opgewarmd stanleymes, zo heb je snijafval, wel wat gepruts, maar dit stuk kwam eraf. En dan precies zoals op de foto's, de breuk in de blend door, plastiek uiteinde gewoon kapot, het roterend aandrijfstuk draaide gewoon los. Tweede stuk plastiek eruit en de tweede blend door eruit, niet stuk, maar totaal versleten, de mousse verpulverde bijna en vuil, echte rotzooi, SCHANDE NOGMAALS VOOR JEEP angry.gif . Beide stukken eruit, vervangen door de nieuwe parts, in metaal!, met stop zodat de motor niet doordraait. En inderdaad, voor het dichtmaken, de test, wel even moeten herzetten, AC op automaat, contact aan en uit, en dan begonnen beide blend doors terug te werken, kon ze mooi zien op en neer bewegen. De kast terug toe, alles dichtlijmen, met warme contactlijm, afplakken met bijgeleverde band en alles terugmonteren. Klaar was kees. Uiteindelijk poepsimpel, zou dit nu in een kleine 2 uur kunnen.

Wel nog een probleem, als ik nogmaals de uitleestest doe, heb ik nog altijd de code 52 en 54 die verschijnen. Ik veronderstel dat de computer moet gereset worden. Zal dit proberen via het onderbreken van de stroomtoevoer aan de batterij. + eraf 30 seconden.

Groeten . :bye1:

Hallo, Goed gedaan met die blend doors .Is ff durven om in het plastik te snijden .Ik denk dat ik er ook ooit aan moet geloven.Als het zover is zou ik dan kontakt met je kunnen opnemen over hoe te werk gaan met dit probleem ? Wat is je woonplaats ? Alvast dank Groet Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

code '0' wil zeggen ' alles ok'

dus is je operatie gelukt.

gefeliciteerd !

Hoi Frans ,zetels doen het nog steeds :whistle: Ik zag een reactie op de blend doors en dat dat echt niet zoveel problemen geeft om deze te vervangen dus ik heb al gevraagd of ik als het onverhoopt zou gebeuren aanspraak op Dve zou mogen maken. Verder alles goed ? Was een gezellig middagje om in mijn zetels te wroeten. Gelukkig had je de zelfde Jeep en konden we wat wisselen en schouwen met de stoelen . :rolleyes: Nogmaals dank en de groeten aan je vrouwtje. Misschien tot weerziens (hoop het niet ) gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...