harryb Geplaatst March 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2011 Hallo jongens is er iemand die me helpen kan aan de afstelgegevens van de motor van mijn chief van 79 een 5,9l wil morgen de ontsteking doen en kleppen indien nodig. groetjes Harry 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst March 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2011 kleppen zijn hydraulisch dus die hoef je niet, en kun je niet stellen.. ontsteking staat op de kam bij je voorste krukaspoelie van 0 tot 20 graden. op benzine op 0, op lpg ca 6-10 graden voor. gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harryb Geplaatst March 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2011 hoi Rob bedankt , hij loopt nog op benzine. was aal ff bezig met ontsteking want hij liep beroerd. stond op 44 gr. met lamp heb m nu op 22 gr. staan , loopt al stukken beter maar moet nog iets verder gedraait worden maar dat kan niet want er zit nu electronische ontsteking op en het slangetje van de vaccuum komt dan tegen v snaar aan moet een haakse aansluiting hierop versieren , maar weet nog niet hoe. dan kan ik onsteking verder draaien Harry Hallo jongens is er iemand die me helpen kan aan de afstelgegevens van de motor van mijn chief van 79 een 5,9l wil morgen de ontsteking doen en kleppen indien nodig. groetjes Harry Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst March 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2011 hoi Rob bedankt , hij loopt nog op benzine. was aal ff bezig met ontsteking want hij liep beroerd. stond op 44 gr. met lamp heb m nu op 22 gr. staan , loopt al stukken beter maar moet nog iets verder gedraait worden maar dat kan niet want er zit nu electronische ontsteking op en het slangetje van de vaccuum komt dan tegen v snaar aan moet een haakse aansluiting hierop versieren , maar weet nog niet hoe. dan kan ik onsteking verder draaien Harry Hoe stel jij je vervroeging af?? Aan de waardes te zien zit de vacuumaansluiting nog aangesloten. Haal de vacuum van je verdeler en dop het slangetje af. Stel dan de ontsteking op 8-12 graden vóór. Op 0 graden zal ie best lopen, maar wel wat sloom. Na het afstellen de vacuumvervroeging op de verdeler weer aansluiten. Alternatieve methode: Laat de motor onder belasting draaien (in drive met bijv. voet op de rem) en maak zoveel toeren dat geen verdere vervroeging meer zichtbaar is. Draai dan de verdeler tot ongeveer 38 graden vervroeging (maximale totale vervroeging) Bij deze methode blijft de vacuumaansluiting gewoon aangesloten. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
harryb Geplaatst March 14, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2011 Okee bedankt zeg Dat zal ik deze week nog ff doen , hij is inderdaad sloom zal het op de eerste manier doen , dat is me duidelijk. maar het probleem met het pijpje van de vaccuum blijft, want die komt akelig dicht bij de v snaar zodra ik het gedaan heb dan laat ik t weten bedankt vooralsnog gr Harry Hoe stel jij je vervroeging af?? Aan de waardes te zien zit de vacuumaansluiting nog aangesloten. Haal de vacuum van je verdeler en dop het slangetje af. Stel dan de ontsteking op 8-12 graden vóór. Op 0 graden zal ie best lopen, maar wel wat sloom. Na het afstellen de vacuumvervroeging op de verdeler weer aansluiten. Alternatieve methode: Laat de motor onder belasting draaien (in drive met bijv. voet op de rem) en maak zoveel toeren dat geen verdere vervroeging meer zichtbaar is. Draai dan de verdeler tot ongeveer 38 graden vervroeging (maximale totale vervroeging) Bij deze methode blijft de vacuumaansluiting gewoon aangesloten. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.