Spring naar bijdragen

Afstelgegevens


harryb
 Share

Recommended Posts

hoi Rob

bedankt , hij loopt nog op benzine.

was aal ff bezig met ontsteking want hij liep beroerd.

stond op 44 gr. met lamp heb m nu op 22 gr. staan , loopt al stukken beter

maar moet nog iets verder gedraait worden maar dat kan niet want er zit nu electronische ontsteking op en het slangetje van de vaccuum komt dan tegen v snaar aan

moet een haakse aansluiting hierop versieren , maar weet nog niet hoe. dan kan ik onsteking verder draaien

Harry

Hallo

jongens is er iemand die me helpen kan aan de afstelgegevens van de motor van mijn chief van 79 een 5,9l

wil morgen de ontsteking doen en kleppen indien nodig.

groetjes Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Rob

bedankt , hij loopt nog op benzine.

was aal ff bezig met ontsteking want hij liep beroerd.

stond op 44 gr. met lamp heb m nu op 22 gr. staan , loopt al stukken beter

maar moet nog iets verder gedraait worden maar dat kan niet want er zit nu electronische ontsteking op en het slangetje van de vaccuum komt dan tegen v snaar aan

moet een haakse aansluiting hierop versieren , maar weet nog niet hoe. dan kan ik onsteking verder draaien

Harry

Hoe stel jij je vervroeging af?? Aan de waardes te zien zit de vacuumaansluiting nog aangesloten.

Haal de vacuum van je verdeler en dop het slangetje af.

Stel dan de ontsteking op 8-12 graden vóór.

Op 0 graden zal ie best lopen, maar wel wat sloom.

Na het afstellen de vacuumvervroeging op de verdeler weer aansluiten.

Alternatieve methode:

Laat de motor onder belasting draaien (in drive met bijv. voet op de rem) en maak zoveel toeren dat geen verdere vervroeging meer zichtbaar is. Draai dan de verdeler tot ongeveer 38 graden vervroeging (maximale totale vervroeging)

Bij deze methode blijft de vacuumaansluiting gewoon aangesloten.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee bedankt zeg

Dat zal ik deze week nog ff doen , hij is inderdaad sloom

zal het op de eerste manier doen , dat is me duidelijk.

maar het probleem met het pijpje van de vaccuum blijft, want die komt akelig dicht bij de v snaar

zodra ik het gedaan heb dan laat ik t weten

bedankt vooralsnog

gr Harry

Hoe stel jij je vervroeging af?? Aan de waardes te zien zit de vacuumaansluiting nog aangesloten.

Haal de vacuum van je verdeler en dop het slangetje af.

Stel dan de ontsteking op 8-12 graden vóór.

Op 0 graden zal ie best lopen, maar wel wat sloom.

Na het afstellen de vacuumvervroeging op de verdeler weer aansluiten.

Alternatieve methode:

Laat de motor onder belasting draaien (in drive met bijv. voet op de rem) en maak zoveel toeren dat geen verdere vervroeging meer zichtbaar is. Draai dan de verdeler tot ongeveer 38 graden vervroeging (maximale totale vervroeging)

Bij deze methode blijft de vacuumaansluiting gewoon aangesloten.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...