Spring naar bijdragen

Dana44+Amc20 Assen Wagoneer Ideaal Voor Yj Wrangler


SEGER
 Share

Recommended Posts

Het is een Dana44 vooras en een AMC20 acteras, beide van een Wagoneer. Dit zijn echt goede assen. Heeft 6x5.5" wielboutpatroon. Deze assen zijn ongeveer gelijk breed aan de assen van een yj. Dus het zal bij keuring geen problemen op moeten leveren.

De assen zijn compleet, maar hebben wel een opknapbeurt nodig. Alle lagers zijn goed, echter weet ik niet hoe goed alle keeringen zijn. De vooras heeft schijfremmen en de achteras trommels. Ik weet niet welke overbrenging erin zit, maar verwacht dat het 3.54 is.

Deze assen vereissen ook niet zo veel aanpassingen om te plaatsen volgen jp magazine past de vooras er zo onder.

Voor de twee assen samen (met 4 originele wielen van Wagoneer) vraag ik EUR 400,--.

De AMC20 heeft bij Jeep CJ niet zo'n goede reputatie. Dit is omdat e asbuizen erg dun zijn en omdat de steekas uit twee delen bestaat. Bij de Wagoneer AMC20 zijn deze problemen opgelost. De wanddikte van de asbuizen zijn dikker en de steekassen zijn standaard One-Piece. Dana44 heeft een ringwiel van 8.5" en de AMC20 een ringwiel van 8.8" Het kroon en pinion van de AMC20 is echt sterk dus. (zit oon standaard in de voor en achteras van de HUMVEE (Militaire Hummer H1).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...