Spring naar bijdragen

Achterste Krukaskeering Vervangen


Recommended Posts

Marcel jongen,

Het spijt me dat ik raak gegokt heb...

Dat is een heel karwei...

Maar is het echt zooo erg ? Als hij maar een klein beetje lekt, zou ik het af en toe wat afstomen en zo laten....

De kostprijs van zo'n herstelling weegt niet op tegen een klein lekje...

als het er natuurlijk uit spuit, is het wat anders...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben er achter dankzij frans. dat de achterse krukaskeering olie lekt

wie weet of dat zelf te doen is of is het erg moeilijk om te doen

wie weet er eventueel een garage voor jeep grand 3.1td woon in sappemeer prof groningen

gr marcel

je heb ook van die middeltjes voor olie lekken te stoppen is dat slecht spul?

weet iemand de kosten van krukasvervangen

gr marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel,

Die 3.1 td is een beest van een motor en er komt heel wat koppel op die krukas.

Wie weet hoe daar vroeger mee gesleurd is... in ieder geval, als die keerring lekt moet er een nieuwe in.

Olietoevoegingen om lekken te dichten zijn geen wondermiddel en vooral niet bij een draaiend onderdeel. Een keerring dichten met zoiets gaat enkel geld verspillen. Na een half uur lekt dit terug gegarandeerd. Plus het feit dat dit produkt nog wel ergens dingen gaat dichten die beter openblijven... :huh:

De keerring vervangen bij de dealer gaat je spaarzwijn een ferme rip in z'in buik geven, want alles is daar uit bladgoud en diamant...

Zelf doen is niet eenvoudig, want je kunt er wellicht niet aan zonder het blok uit te bouwen.

Misschien zitten er hier 3.1 td kenners die je meer kunnen informeren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben er achter dankzij frans. dat de achterse krukaskeering olie lekt

wie weet of dat zelf te doen is of is het erg moeilijk om te doen

wie weet er eventueel een garage voor jeep grand 3.1td woon in sappemeer prof groningen

gr marcel

ben vandaag bij garage geweest zeggen dat het een dag werk is

ongeveer 700euro zeggen ze heb alvast een afspraak gemaakt

iemand anders ervaring met deze prijs

gr marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ai ai ai marcel, je hebt echt wel pech hé...

Die 3.1 td is nogal een onrustige motor en waarschijnlijk is de speling daardoor beginnen ontstaan.

Een bestaand blok van een 3.1 vinden in goede staat is wel een groot probleem denk ik.

Die blokken zijn origineel van de italiaanse constructeur 'VM'. Er zijn destijds wel wat problemen mee geweest. Misschien kun je even je licht opsteken bij een motorenrevisiebedrijf ?

Maar toch vrees ik, Marcel, dat dit een heel dure zaak gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening Marcel:

als je nog kunt rijden en de stukken vliegen je niet om de oren... hou dan je euro's in je spaarzeug en probeer nog zolang mogelijk ermee te rijden.

Olieverlies opvangen in je garage met een karton eronder of zo en dan af en toe de zaak 's afkuisen met een doek.

die speling op die krukas zal erger worden en meer olie gaan lekken, tot op een punt dat je dan beter de ganse jeep dumpt en een benzinemodel koopt... :P

Oh ja , een 3.1 blok kopen zegje... bedoel je dan nieuw ?

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel, jongen, ik zou aan een gebruikt 3.1 blok géén geld geven...

tenzij ze het als kunstwerk gebruikt hebben, maar één die al een leven achter de rug heeft is onbetrouwbaar bij die VM motoren.

Weet je wat: stuur eens een mail naar turbo's HOET : die mannen doen niet anders dan motorenrevisie van allerlei kaliber. Een VM blok zal hun zeker niet onbekend zijn...

hier heb je de gegevens:

Turbo's Hoet BV

De Wel 6b

3871 MV Hoevelaken (The Netherlands)

Tel 0031 33 247 30 90

Fax 0031 33 247 30 99

parts@turbos-hoet.nl

vraag eens advies, je kunt niet genoeg weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi theo als het goed is hoef je alleen maar de keering te vervangen en dan is het weer opgelost

bij mijn geval zit er speling in de krukas ik heb wel de keering laten vervangen en lekt nu niet. maar kan niet lang duren voor er weer lekkage is door de speling

eigelijk moet er een andere motor in maar die is niet te vinden voor een 3.1td

reviseren is te duur om te laten doen. dus in mijn geval denk ik dat ik niet lang plezier van deze jeep zal hebben.en met veel verlies moet weg doen

gr marcel

oja vervangen krukaskeering ongeveer 10 uur arbeid bak moet er onderuit en een keering van ongeveer 30 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...