Spring naar bijdragen

TheoSn

Forum member
  • Aantal bijdragen

    20
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over TheoSn

  • Verjaardag 10/06/1976

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Contact Methods

  • Skype
    theosn

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2001

TheoSn's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. hmm, vreemd dat ze dat dit niet bij de jeep dealer hebben gedaan... Het is een gc 2001, diesel 3,1. is het bij dit type ook mogelijk om deze banden af te stellen? gr theo
  2. @ moderator olie ververst en ook het filter. Nu een maand later, weer de pan eraf, om te kijken hoe vies nu de olie is..echter, olie was nog keurig schoon weliswaar maar 150 km gereden. Zou spoelen met diesel helpen? gr theo
  3. Hallo 'Iksjee' waar kan ik deze tps vinden en hoe kan ik het checken? schoonmaken heb ik al op het forum gelezen. het betreft trouwens een 3,1td uit 2001. gr theo
  4. Beste Jeepers, Weer een nieuw probleem. Op een woensdag even lekker goed het bos c.q militairoefenterrein in geweest. Lekker door de plassen, allemaal goed. Die vrijdag daarna, stopte de jeep in 1 keer met opschakelen. Had getankt, gestart, wilde wegrijden en hij bleef hangen in zijn 2. Vervolgens natuurlijk de olie vervangen (deze was heel vies en waterig, terwijl deze slechts 7 maanden oud is), maar geen verandering. Foutcode uitgelezen, wat bleek: speedsensor kapot. dus, biede speedsensors vervangen. Geen resultaat. Vervolgens naar de Jeep dealer, die zeker wist dat het de automaatcomputer was. Deze vervangen, opnieuw geen verschil. Als ik rijd, in zijn 2, dan doortrek naar 3500 r/pm, dan schakelt hij wel naar zijn 3. vervolgens meestal ook weer naar zijn 4, maar niet altijd. Iemand een idee waar ik nu nog meer zou kunnen kijken? kan het een relai in de bak zijn? of een zekering? het vreemde is, dat we bij een 'specialist' de auto aan de computer hebben gehangen. Hij had specialse software, ook voor jeep. hij kon alles zien, alleen de versnellingsbak niet....is het normaal dat een uitleescomputer alles kan zien, behalve de versnellingsbak? als niet, zou er dan ergens een draadbreuk kunnen zitten? Ik hoop dat iemand kan helpen! alvast bedankt, Theo
  5. Zo, eindelijk heel voorzichtig wat positief nieuws. Begin feb schreef ik: 7 panhart stang was al afgelopen november vernieuwd. nu zijn echt alle rubers strak, alles ziet er netjes uit. Aangezien we echt geen oplossing meer wisten, en verschillende mensen me toch op de panhart stang wezen, deze toch maar gedemonteerd. Rubbers zagen er van binnen echt slecht uit. Nieuwe rubbers erin geperst en wala....rijd weer als een trein. Aangezien de panhart stang pas nieuw was, heb ik nooit de oorzaak daarin gezocht. Dit bleek dus een misser! Dank voor alle reacties! groet, Theo
  6. Schreef ik de laatste keer nog dat het wel eens voor komt, nu is het gewoon weer om de 100 meter. Terug bij af dus. Begin het eerlijk gezegd een beetje zat te worden. Een auto kan een probleem hebben, kost geld om te repareren, ok. to accept. Maar kansloos onderdelen vervangen, zoals nu de jeep dealer voorstelt, omdat ze geen idee hebben wat het nog kan zijn gaat me toch echt te ver. Daarom weer een beroep op jullie kennis: zou het probleem het voordifferentieel kunnen zijn? zou ik dit kunnen testen door de aandrijfas van de versnelligsbak naar het differentieel te verwijderen? Nogmaals, ik rij niet hard, bijv 50 km/h. Vervolgens een paar kuiltjes in de weg, en de auto vibreert en schudt bijna uit elkaar. groet, Theo
  7. Marcel, mijn keering lekt ook! ben dus zeer benieuwd naar je oplossing/plan van aanpak. heb je deze al? gr Theo
  8. the story continues: Afgelopen week de auto even omhoog gezet bij de gargage, motor aan, rijden en sturen. toen bleek dus dat een stuurkogel echt ruim was....tot nu toe nog door niemand opgevallen. Nieuwe kogels gekocht, naar een andere gargage gebracht, en opdracht gegeven deze te vervangen. Bleek paar uur later dat deze garage het niet nodig vond om de kogel te vervangen, want dit kon het probleem niet zijn....wat het dan wel was, wist hij ook niet...zucht. Enfin, lang verhaal kort, we hebben nu uiteindelijk alle 4 de stuurkogels (vanaf stuurhuis naar rechtervoorwiel, van rechtervoorwiel, naar linkervoorwiel) vervangen. Nu rijdt de auto echt weer goed, lichte trilling bij het remmen, maar dat is een ander probleem denk ik. Afgelopen donderdag tot zaterdag rondje gereden (2200 km ) en in dit rondje begon hij nu toch weer een keer te bonken....ofwel, het probleem is nu bijna opgelost, alleen kan het nog weleens voorkomen...dit moet ik dan maar accepteren? gr theo
  9. Helaas te vroeg blij geweest... probleem is er nog in alle hevigheid. wat heb ik nu al gedaan: 1 draagarm rubbers (die 4 grote; 2 ronde, 2 ovaal) vervangen 2 rechtervoorwiel lager 3 links en rechts de fusee rubbers (weet niet zeker of ik het juist noem, maar er zit aan elke kant eentje boven en onder, vlakbij het wiel) 4 de stuurdemper natuurlijk 5 banden gebalanceerd en gecheckt, ook de druk 6 schokbreker test gedaan, alle 4 prima 7 panhart stang was al afgelopen november vernieuwd. nu zijn echt alle rubers strak, alles ziet er netjes uit. we zijn nu al met 6 man bezig, maar werkelijk geen idee meer. Als ik nu rij dan voel je gewoon constant een trilling in het stuur. we hebben ook de kogel aan het stuurhuis los gehad. Het laatste idee is om morgen het stuurhuis te gaan checken. Twee vragen: kan je het stuurhuis afstellen (ik heb op het forum gelezen over een zj, waar het wel kon, maar ik heb een wj)? en nog belangrijker, kan speling op het stuurhuis de oorzaak zijn van mijn trillen en wobblende jeep? ik hoop dat iemand nog raad weet! gr een sad jeeper
  10. vandaag nwe stuurdemper gemonteerd. nu weer prima! thanks voor de tips. theo
  11. Beste Jeepers, Mijn jeep, gc wj, 3,1 2001 heeft van de een op de andere dag de befaamde death wobble. Het gebeurt bij het remmen, maar ook bij het gas loslaten. als het gebeurt is het echt verschrikkelijk. ik heb het hele forum al afgespeurd en daartoe actie ondernomen; alle schokbrekers getest, wiellager aan een kant voor vernieuwd, rest is prima. Verschillende rubbers en panhart stang (correct me if i spell wrong)zijn al in oktober 2010 vernieuwd. Recentelijk hebben we niets veranderd aan de jeep, winterbanden zijn het laatste wat is veranderd, medio oktober 2010. Kortom, jeep lekker in gebruik, niets geks en in een keer dit. Het enige idee wat ik nu nog heb is het volgende: het zou door instabiliteit in de aandrijflijn kunnen liggen. Als ik bijvorbeeld de automatenbak omhoog te drukken, dan gaat dit vrij makkelijk. De bak zit doormiddel van een groot zwart rubber verbonden met het chassis, druk ik de bak omhoog, dan rekt dit rubber uit. Nu is mijn vraag: kan een dergelijk rubber breken? heb hem er nu onderuit gehaald, maar handmatig kan ik voelen/zien of deze nu kapot is. Iemand een goede raad? groet theo
  12. Niet zozeer een reactie, meer een vervolg...jeep gc wj 2001, 3,1 Afgelopen vrijdag even bij de dealer automaatolie ververst. Bleek er onderin het carter diverse stukken!! ringen te liggen. het zijn zeker twee verschillende ringen, aangezien de maat verschillend is. Auto rijdt en schakelt verder nog prima, en heb geen idee of het iets nieuws of oudzeer is. Wat nu? gewoon doorrijden totdat het zeker mis gaat? of preventief de bak eronder uithalen en checken what is wrong? reviseren of gebruikte bak zoeken? groet, een treurige jeeper (:
  13. @ Frans, je conclusie lijkt me beetje voorbarig. Het kan ook de sensor zijn (zie treat op dit forum). Bovendien, ik heb dit probleem ook gehad, maar alleen maar bij koude motor. Nadat ik de koelvloeistof heb vervangen is dit probleem opgelost. misschien reageert de sensor slecht op vervuild water. Theo
  14. misschien een zeer onnozele vraag maar, als er 2 blend doors zijn (een voor stuurkant en een voor de passagierskant) dan zouden er toch ook twee aandrijfmotors moeten zijn? ik heb al heel wat afgespeurd maar kom telkens maar 1 motor tegen... Of is het soms dat altijd de the blend door van de stuurkant dicht moet, voordat de passagierskant gesloten kan worden? ik ben zeer benieuwd groet theo
  15. hallo weet jij iets van jeep wrangler

×
×
  • Nieuwe aanmaken...