Spring naar bijdragen

4X4 Werkt Niet Goed


 Share

Recommended Posts

Mijn Wrangler uit 1991 heeft het volgende probleem. Als ik de 4 x 4 inschakel, dan gaat dit perfect. Hij loopt goed en alle vier de bandjes doen mee. Echter om de zoveel meter dan geeft hij een "ploeink" geluid, kan het niet anders omschrijven. Niet dat hij kraakt of wat, maar gewoon en ploeink en dat voel je dan ook even. Ook gaat het 4x4 lampje op het dashboard dan even uit. Nogmaals de 4x4 werkt goed, dit is echter wel irritant. Ik heb ook het idee dat hij het soms harder en vaker doet dan een andere keer.

Ik zie jullie tips wel tegemoet, alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Ik rijd dan op een verharde weg, zeg maar op sneeuw. Maar dit moet toch niet uitmaken?

als je lampje van je 4X4 even pinkt heeft het daar mee te maken wss. effe uitzoeken waar da zit en kijken of het nog goed vast zit enz en ook mss eens kijken of je nergens speel op hebt staan.

Grtjs bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je lampje van je 4X4 even pinkt heeft het daar mee te maken wss. effe uitzoeken waar da zit en kijken of het nog goed vast zit enz en ook mss eens kijken of je nergens speel op hebt staan.

Grtjs bert

Het lijkt er op dat er en verschil in omwentelingen zit tussen de voor- en achterassen. Is er een fors verschil in profieldiepte tussen voor en achterbanden, of zijn dat mogelijk verschillende banden ??

Zo,ja dan maakt de ene as meer omwentelingen dan de ander en komt er een knelpunt. Op gladde ondergrond zou je dat eigenlijk niet moeten merken, maar kan mogelijk toch een oorzaak zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er op dat er en verschil in omwentelingen zit tussen de voor- en achterassen. Is er een fors verschil in profieldiepte tussen voor en achterbanden, of zijn dat mogelijk verschillende banden ??

Zo,ja dan maakt de ene as meer omwentelingen dan de ander en komt er een knelpunt. Op gladde ondergrond zou je dat eigenlijk niet moeten merken, maar kan mogelijk toch een oorzaak zijn.

Hi,

Ik ben net bij de dealer geweest. Hij had het hier in eerste instantie ook over. Toen zijn wij aan het zoeken gegaan. Hij heeft toen gekeken wat voor een tussenbak er onder zit. De banden waren gelijk. Het is volgens mij een "231" bak, en in de manual stond dat deze niet geschikt zijn om permanent 4x4 in te schakelen. Eigenlijk alleen in terrein en/of sneeuw. Dit is dus het euvel. De bak is dus verder prima in orde. Het "kloeink" geluid is dat hij zeg maar iedere keer weer corrigeerd/vastzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...