Spring naar bijdragen

Oliedrukmeter


rgavdhurk
 Share

Recommended Posts

Hee Jeepers,

Ik heb een Jeep CJ5 van bj 1980.

Waar moet de kabel van de oliedruksensor aan gemaakt worden, aan de linkse of rechtse aansluiting....?

Er zat een kabel aan maar dit bleek niet de goede te zijn toen ik t dashbord eraf haalde...

Ook lopen er nog diverse kabels met stekkers aan waar ik niet weet waar ze van zijn.....iemand een idee...?

De rest van de meters en verkichting werken gewoon dus.... :mellow:

En is het veel werk om de tank er onder uit te schroeven....ik heb nml het vermoeden dat de vlotter vast zit....is deze te repareren of moet er dan een nieuwe in...?

Ook ben ik van plan de stekkerdoos voor de aanhangwagen opnieuw aan te sluiten en op de goede manier....waar kan ik het beste de stroom aftakken....>

Groeten en bedankt en allen "vast" de beste wensen voor 2011....

MVG Limburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jeepers,

Ik heb een Jeep CJ5 van bj 1980.

Waar moet de kabel van de oliedruksensor aan gemaakt worden, aan de linkse of rechtse aansluiting....?

Er zat een kabel aan maar dit bleek niet de goede te zijn toen ik t dashbord eraf haalde...

Ook lopen er nog diverse kabels met stekkers aan waar ik niet weet waar ze van zijn.....iemand een idee...?

De rest van de meters en verkichting werken gewoon dus.... :mellow:

En is het veel werk om de tank er onder uit te schroeven....ik heb nml het vermoeden dat de vlotter vast zit....is deze te repareren of moet er dan een nieuwe in...?

Ook ben ik van plan de stekkerdoos voor de aanhangwagen opnieuw aan te sluiten en op de goede manier....waar kan ik het beste de stroom aftakken....>

Groeten en bedankt en allen "vast" de beste wensen voor 2011....

MVG Limburg

hey

voor de de benzine bak er onder uit te halen eerst zo leeg mogelijk laten lopen en dan de span ijzers los doen en het beste is de vlotter nieuw zetten. ik heb dit met mijn cj7 ook gedaan. mijn benzine bak as er op een klein half uur onderuit. en die stekker doos het makkelijkste is denk ik aan je achter lichten. en nog een goede tip als je een werkplaatsboek kan krijgen 'haynes of chilton' nee er dan een kan een aardig hulp middel zijn

Grtjs bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb beide boeken, de Haynes en de Chilton.

Wat de achterlichten betreft....daar zit ie nu aan gesloten, alleen als ik nu de aanhangwagen er aanhang klopt de verlichting op de anhwagen niet...het werkt op de Amerikaanse manier en daar wil ik van af. Gaat het dan ook....? Het zit namelijk nog zo uit de tijd dat ie van de vorige eigenaar was....

Gr. Roy

hey

voor de de benzine bak er onder uit te halen eerst zo leeg mogelijk laten lopen en dan de span ijzers los doen en het beste is de vlotter nieuw zetten. ik heb dit met mijn cj7 ook gedaan. mijn benzine bak as er op een klein half uur onderuit. en die stekker doos het makkelijkste is denk ik aan je achter lichten. en nog een goede tip als je een werkplaatsboek kan krijgen 'haynes of chilton' nee er dan een kan een aardig hulp middel zijn

Grtjs bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb beide boeken, de Haynes en de Chilton.

Wat de achterlichten betreft....daar zit ie nu aan gesloten, alleen als ik nu de aanhangwagen er aanhang klopt de verlichting op de anhwagen niet...het werkt op de Amerikaanse manier en daar wil ik van af. Gaat het dan ook....? Het zit namelijk nog zo uit de tijd dat ie van de vorige eigenaar was....

Gr. Roy

op de amerikaanse manier is dat de knipperlichten branden en functie hebben als standlicht?? dan moet je de hele Jeep aanpassen denk k, dit weet ik niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

je moet tank meter en themp meter te gelijk vervangen anders gaat hij niet werken

dus alle bij nieuw en niet een

vlotter kan weinig aan kapot op aan sluitingen na met multie meter na meten werk echt

wat betreft verlichting kan je alles onder dashbord van daan halen voor europese mannier

gebruik zoek forum even zijn er meer die het gedaan hebben

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet tank meter en themp meter te gelijk vervangen anders gaat hij niet werken

dus alle bij nieuw en niet een

vlotter kan weinig aan kapot op aan sluitingen na met multie meter na meten werk echt

wat betreft verlichting kan je alles onder dashbord van daan halen voor europese mannier

gebruik zoek forum even zijn er meer die het gedaan hebben

succes

En als je die beide meters vervangt dan kun je je afvragen of je niet liever de moderne versie's wilt inbouwen,

deze werken niet meer met gloeidraadjes en gan dus niet zo snel stuk. Ik heb ze na 2 normale sets in mijn vorige jeep ook

ingebouwd en daarna nooit geen problemen meer gehad met de meters.

Bij een niet nader te noemen bedrijf in Tiel kosten deze dik over de 200 euro's, bij Nico in Wommels kosten ze toen 65 euro(set van 2) ik had ze bij 4wd vandaan voor 45euro samen met wat andere spulletjes maar de prijzen zullen wel 20% hoger liggen in middels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je die beide meters vervangt dan kun je je afvragen of je niet liever de moderne versie's wilt inbouwen,

deze werken niet meer met gloeidraadjes en gan dus niet zo snel stuk. Ik heb ze na 2 normale sets in mijn vorige jeep ook

ingebouwd en daarna nooit geen problemen meer gehad met de meters.

Bij een niet nader te noemen bedrijf in Tiel kosten deze dik over de 200 euro's, bij Nico in Wommels kosten ze toen 65 euro(set van 2) ik had ze bij 4wd vandaan voor 45euro samen met wat andere spulletjes maar de prijzen zullen wel 20% hoger liggen in middels.

Ik heb vorig jaar beide vervangen maar heb toen niet alles aangesloten omdat ik niet wist waar alles vandaan kwam en omdat ik er de tijd niet voor had.....Moest op t werk van de brug helaas.....

Nu heb ik thuis een ruimte om te sleutelen en doe ik zo voor en na van alles uitzoeken in orde maken.

Zal de tank er binnenkort eens onderuit schroeven en de vlotter zonodig repareren.....

Bedankt voor de tips folks !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met DEZE info, kun je de juiste draden onder je dash vinden en meten of de waarde van de vlotter goed zijn, dat is eenvoudiger dan tank er onderuit slopen.

Je weet zelf wel hoeveel brandstof er ongeveer in je tank zit, dus weet je ook welke meetwaarde je zou kunnen verwachten.

73 ohms Empty

23 ohms 1/2 tank

10 ohms Full

Succes

BeenThere.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...