rgavdhurk Geplaatst December 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 Hee Jeepers, Ik heb een Jeep CJ5 van bj 1980. Waar moet de kabel van de oliedruksensor aan gemaakt worden, aan de linkse of rechtse aansluiting....? Er zat een kabel aan maar dit bleek niet de goede te zijn toen ik t dashbord eraf haalde... Ook lopen er nog diverse kabels met stekkers aan waar ik niet weet waar ze van zijn.....iemand een idee...? De rest van de meters en verkichting werken gewoon dus.... En is het veel werk om de tank er onder uit te schroeven....ik heb nml het vermoeden dat de vlotter vast zit....is deze te repareren of moet er dan een nieuwe in...? Ook ben ik van plan de stekkerdoos voor de aanhangwagen opnieuw aan te sluiten en op de goede manier....waar kan ik het beste de stroom aftakken....> Groeten en bedankt en allen "vast" de beste wensen voor 2011.... MVG Limburg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst December 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2010 Hee Jeepers, Ik heb een Jeep CJ5 van bj 1980. Waar moet de kabel van de oliedruksensor aan gemaakt worden, aan de linkse of rechtse aansluiting....? Er zat een kabel aan maar dit bleek niet de goede te zijn toen ik t dashbord eraf haalde... Ook lopen er nog diverse kabels met stekkers aan waar ik niet weet waar ze van zijn.....iemand een idee...? De rest van de meters en verkichting werken gewoon dus.... En is het veel werk om de tank er onder uit te schroeven....ik heb nml het vermoeden dat de vlotter vast zit....is deze te repareren of moet er dan een nieuwe in...? Ook ben ik van plan de stekkerdoos voor de aanhangwagen opnieuw aan te sluiten en op de goede manier....waar kan ik het beste de stroom aftakken....> Groeten en bedankt en allen "vast" de beste wensen voor 2011.... MVG Limburg hey voor de de benzine bak er onder uit te halen eerst zo leeg mogelijk laten lopen en dan de span ijzers los doen en het beste is de vlotter nieuw zetten. ik heb dit met mijn cj7 ook gedaan. mijn benzine bak as er op een klein half uur onderuit. en die stekker doos het makkelijkste is denk ik aan je achter lichten. en nog een goede tip als je een werkplaatsboek kan krijgen 'haynes of chilton' nee er dan een kan een aardig hulp middel zijn Grtjs bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rgavdhurk Geplaatst December 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Ik heb beide boeken, de Haynes en de Chilton. Wat de achterlichten betreft....daar zit ie nu aan gesloten, alleen als ik nu de aanhangwagen er aanhang klopt de verlichting op de anhwagen niet...het werkt op de Amerikaanse manier en daar wil ik van af. Gaat het dan ook....? Het zit namelijk nog zo uit de tijd dat ie van de vorige eigenaar was.... Gr. Roy hey voor de de benzine bak er onder uit te halen eerst zo leeg mogelijk laten lopen en dan de span ijzers los doen en het beste is de vlotter nieuw zetten. ik heb dit met mijn cj7 ook gedaan. mijn benzine bak as er op een klein half uur onderuit. en die stekker doos het makkelijkste is denk ik aan je achter lichten. en nog een goede tip als je een werkplaatsboek kan krijgen 'haynes of chilton' nee er dan een kan een aardig hulp middel zijn Grtjs bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst December 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2010 Ik heb beide boeken, de Haynes en de Chilton. Wat de achterlichten betreft....daar zit ie nu aan gesloten, alleen als ik nu de aanhangwagen er aanhang klopt de verlichting op de anhwagen niet...het werkt op de Amerikaanse manier en daar wil ik van af. Gaat het dan ook....? Het zit namelijk nog zo uit de tijd dat ie van de vorige eigenaar was.... Gr. Roy op de amerikaanse manier is dat de knipperlichten branden en functie hebben als standlicht?? dan moet je de hele Jeep aanpassen denk k, dit weet ik niet zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst January 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2011 Vlotter stuk, of de meter in de klok, dat gebeurd vaker... http://www.jeepfan.com/tech/CJGaugeTech.php Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rgavdhurk Geplaatst January 12, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2011 Vlotter stuk, of de meter in de klok, dat gebeurd vaker... http://www.jeepfan.com/tech/CJGaugeTech.php Het moet de vlotter zijn....heb vorig jaar de meter vernieuwd dus..... Doe ieder jaar wat en stukje bij beetje word ie beter..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst January 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2011 je moet tank meter en themp meter te gelijk vervangen anders gaat hij niet werken dus alle bij nieuw en niet een vlotter kan weinig aan kapot op aan sluitingen na met multie meter na meten werk echt wat betreft verlichting kan je alles onder dashbord van daan halen voor europese mannier gebruik zoek forum even zijn er meer die het gedaan hebben succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst January 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 je moet tank meter en themp meter te gelijk vervangen anders gaat hij niet werken dus alle bij nieuw en niet een vlotter kan weinig aan kapot op aan sluitingen na met multie meter na meten werk echt wat betreft verlichting kan je alles onder dashbord van daan halen voor europese mannier gebruik zoek forum even zijn er meer die het gedaan hebben succes En als je die beide meters vervangt dan kun je je afvragen of je niet liever de moderne versie's wilt inbouwen, deze werken niet meer met gloeidraadjes en gan dus niet zo snel stuk. Ik heb ze na 2 normale sets in mijn vorige jeep ook ingebouwd en daarna nooit geen problemen meer gehad met de meters. Bij een niet nader te noemen bedrijf in Tiel kosten deze dik over de 200 euro's, bij Nico in Wommels kosten ze toen 65 euro(set van 2) ik had ze bij 4wd vandaan voor 45euro samen met wat andere spulletjes maar de prijzen zullen wel 20% hoger liggen in middels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rgavdhurk Geplaatst January 13, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2011 En als je die beide meters vervangt dan kun je je afvragen of je niet liever de moderne versie's wilt inbouwen, deze werken niet meer met gloeidraadjes en gan dus niet zo snel stuk. Ik heb ze na 2 normale sets in mijn vorige jeep ook ingebouwd en daarna nooit geen problemen meer gehad met de meters. Bij een niet nader te noemen bedrijf in Tiel kosten deze dik over de 200 euro's, bij Nico in Wommels kosten ze toen 65 euro(set van 2) ik had ze bij 4wd vandaan voor 45euro samen met wat andere spulletjes maar de prijzen zullen wel 20% hoger liggen in middels. Ik heb vorig jaar beide vervangen maar heb toen niet alles aangesloten omdat ik niet wist waar alles vandaan kwam en omdat ik er de tijd niet voor had.....Moest op t werk van de brug helaas..... Nu heb ik thuis een ruimte om te sleutelen en doe ik zo voor en na van alles uitzoeken in orde maken. Zal de tank er binnenkort eens onderuit schroeven en de vlotter zonodig repareren..... Bedankt voor de tips folks !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst January 14, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2011 Met DEZE info, kun je de juiste draden onder je dash vinden en meten of de waarde van de vlotter goed zijn, dat is eenvoudiger dan tank er onderuit slopen. Je weet zelf wel hoeveel brandstof er ongeveer in je tank zit, dus weet je ook welke meetwaarde je zou kunnen verwachten. 73 ohms Empty 23 ohms 1/2 tank 10 ohms Full Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.