ThijnTeeuwissen Geplaatst December 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2010 Hallo, Ik ben in het bezit van een Wagoneer Brougham uit 1982. Recent geïmporteerd uit de VS. Het dashboard heeft ronde metertjes waarvan het middelste glaasje (pastic-je) los zit. Weet iemand of ik het frontje gemakkelijk kan verwijderen zodat ik het glaasje opnieuw kan vastzetten of vervangen? De Haynes repair manual heeft het alleen over een dashboard vanaf 1984 tot 1991.... Thanx, Thijn (Den Haag) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HendrikJan Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 Hallo, Ik ben in het bezit van een Wagoneer Brougham uit 1982. Recent geïmporteerd uit de VS. Het dashboard heeft ronde metertjes waarvan het middelste glaasje (pastic-je) los zit. Weet iemand of ik het frontje gemakkelijk kan verwijderen zodat ik het glaasje opnieuw kan vastzetten of vervangen? De Haynes repair manual heeft het alleen over een dashboard vanaf 1984 tot 1991.... Thanx, Thijn (Den Haag) Je moet het gehele huis losscroeven, maar voor je dit doet, eerst de naald van je versnelling aanduiding er uit schuiven, anders breek die waarschijnlijk. Ik heb zelf het tellerhuis er half uit getrokken en eerst alles aan de achterkant losgeschroefd, let op je amperemeter en gooi voor de zekerheid de accupolen beiden los, ik was als de dood dat ik sluiting zou maken. De glaasjes er alle drie uithalen en polijsten met koperpoets, lijmen met 2k en gelijk zwaardere lampjes voor de dashbordverlichting. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Vriendelijke groet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2011 (bewerkt) Heel het paneeltje er uitschroeven (volgens mij een parker of 6). Dan je hand er in wringen om de snelheidsmeter kabel los te maken , dan kan het paneel naar voren. Je moet dan nog wel de 2 kabels die naar de ampere meter losmaken (dopje 10) , let op de ingang gat direct naar de accu , er staat dus spanning op. Dan de ronde stekker loshalen en een langwerpige , de kabel van de kachel-kraan los maken en hij er is er uit. Dan is het een kwestie van schroeven om bij het glaasje te komen. Ik het heb bij die van mij niet gelijmd , i.v.m. lijm-neerslag maar gesmolten met een soldeerbout. Ik zou ook meteen alle lampjes vervangen nu hij toch open ligt. January 2, 2011 bewerkt door boris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed65 Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Heel het paneeltje er uitschroeven (volgens mij een parker of 6). Dan je hand er in wringen om de snelheidsmeter kabel los te maken , dan kan het paneel naar voren. Je moet dan nog wel de 2 kabels die naar de ampere meter losmaken (dopje 10) , let op de ingang gat direct naar de accu , er staat dus spanning op. Dan de ronde stekker loshalen en een langwerpige , de kabel van de kachel-kraan los maken en hij er is er uit. Dan is het een kwestie van schroeven om bij het glaasje te komen. Ik het heb bij die van mij niet gelijmd , i.v.m. lijm-neerslag maar gesmolten met een soldeerbout. Ik zou ook meteen alle lampjes vervangen nu hij toch open ligt. Hoi Boris, Toevallig ben ik er ook mee bezig, ben alleen echt voorzichtig want ik sloop nog wel eens wat. Even een vraag aan jou, mijn lampjes hebben nooit gewerkt, afgezien 1 vaag lampje voor de dash.verlichting. Welke waarschuwings lampjes moeten er eigenlijk inzitten en zijn er ook nog olie/benzine lampjes. Ik heb ook de bak met 3 ronde klokken, Wagoneer uit '79 Kan je al het demontage werk vanaf het stuur doen of moet ik ook onder dashboard kruipen? Alvast bedankt voor je reactie, Edwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Canaman Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 (bewerkt) ***** en zijn er ook nog olie/benzine lampjes ****** Tegenwoordig werken die dingen gewoon op elektra..... January 6, 2011 bewerkt door Canaman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Wellicht er een massa draadje los hangt , daar er niet alles werkt. Zoveel lampjes zijn er niet : - Fasten seat-belts (links) - brake (links) - richting L en R - 4*4 (rechts) , zit er niet bij allemaal op. - grootlicht (blauw puntje onder snelheidsmeter) - verlichting van alle klokken - verlichting van de kachelbediening Je kan heel het paneel er uit halen (als de snelheidsmeter kabel los is en de kachel-kabel) Op zich zo gebeurd , ik heb het al mening maal uit elkaar gehad , en heb er ondertussen ook een paar op reserve liggen. (ik wil de auto mijn levenlang blijven rijden en heb er 2 uit elkaar liggen en in kratten zitten). [ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed65 Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Bedankt voor snelle reactie, Had nog gedacht dat er nog waarschuwingslampjes waren voor oliedruk en of reserve benzinetank. Ga er vanavond mee aan de slag. Edwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Neen , er zijn maar 4 gaatjes voor controle lampjes. (en zijn niet altijd gebruikt) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed65 Geplaatst January 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2011 Ok, bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.