Spring naar bijdragen

Verwijderen Dashboard Panel


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Wagoneer Brougham uit 1982. Recent geïmporteerd uit de VS.

Het dashboard heeft ronde metertjes waarvan het middelste glaasje (pastic-je) los zit. Weet iemand of ik het frontje gemakkelijk kan verwijderen zodat ik het glaasje opnieuw kan vastzetten of vervangen?

De Haynes repair manual heeft het alleen over een dashboard vanaf 1984 tot 1991....

Thanx,

Thijn

(Den Haag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Wagoneer Brougham uit 1982. Recent geïmporteerd uit de VS.

Het dashboard heeft ronde metertjes waarvan het middelste glaasje (pastic-je) los zit. Weet iemand of ik het frontje gemakkelijk kan verwijderen zodat ik het glaasje opnieuw kan vastzetten of vervangen?

De Haynes repair manual heeft het alleen over een dashboard vanaf 1984 tot 1991....

Thanx,

Thijn

(Den Haag)

Je moet het gehele huis losscroeven, maar voor je dit doet, eerst de naald van je versnelling aanduiding er uit schuiven, anders breek die waarschijnlijk.

Ik heb zelf het tellerhuis er half uit getrokken en eerst alles aan de achterkant losgeschroefd, let op je amperemeter en gooi voor de zekerheid de accupolen beiden los, ik was als de dood dat ik sluiting zou maken.

De glaasjes er alle drie uithalen en polijsten met koperpoets, lijmen met 2k en gelijk zwaardere lampjes voor de dashbordverlichting.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vriendelijke groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel het paneeltje er uitschroeven (volgens mij een parker of 6).

Dan je hand er in wringen om de snelheidsmeter kabel los te maken , dan kan het paneel naar voren.

Je moet dan nog wel de 2 kabels die naar de ampere meter losmaken (dopje 10) , let op de ingang gat direct naar de accu , er staat dus spanning op.

Dan de ronde stekker loshalen en een langwerpige , de kabel van de kachel-kraan los maken en hij er is er uit.

Dan is het een kwestie van schroeven om bij het glaasje te komen.

Ik het heb bij die van mij niet gelijmd , i.v.m. lijm-neerslag maar gesmolten met een soldeerbout.

Ik zou ook meteen alle lampjes vervangen nu hij toch open ligt.

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel het paneeltje er uitschroeven (volgens mij een parker of 6).

Dan je hand er in wringen om de snelheidsmeter kabel los te maken , dan kan het paneel naar voren.

Je moet dan nog wel de 2 kabels die naar de ampere meter losmaken (dopje 10) , let op de ingang gat direct naar de accu , er staat dus spanning op.

Dan de ronde stekker loshalen en een langwerpige , de kabel van de kachel-kraan los maken en hij er is er uit.

Dan is het een kwestie van schroeven om bij het glaasje te komen.

Ik het heb bij die van mij niet gelijmd , i.v.m. lijm-neerslag maar gesmolten met een soldeerbout.

Ik zou ook meteen alle lampjes vervangen nu hij toch open ligt.

Hoi Boris,

Toevallig ben ik er ook mee bezig, ben alleen echt voorzichtig want ik sloop nog wel eens wat.

Even een vraag aan jou, mijn lampjes hebben nooit gewerkt, afgezien 1 vaag lampje voor de dash.verlichting.

Welke waarschuwings lampjes moeten er eigenlijk inzitten en zijn er ook nog olie/benzine lampjes.

Ik heb ook de bak met 3 ronde klokken, Wagoneer uit '79

Kan je al het demontage werk vanaf het stuur doen of moet ik ook onder dashboard kruipen?

Alvast bedankt voor je reactie,

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht er een massa draadje los hangt , daar er niet alles werkt.

Zoveel lampjes zijn er niet :

- Fasten seat-belts (links)

- brake (links)

- richting L en R

- 4*4 (rechts) , zit er niet bij allemaal op.

- grootlicht (blauw puntje onder snelheidsmeter)

- verlichting van alle klokken

- verlichting van de kachelbediening

Je kan heel het paneel er uit halen (als de snelheidsmeter kabel los is en de kachel-kabel)

Op zich zo gebeurd , ik heb het al mening maal uit elkaar gehad , en heb er ondertussen ook een paar op reserve liggen. (ik wil de auto mijn levenlang blijven rijden en heb er 2 uit elkaar liggen en in kratten zitten).

[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...