Spring naar bijdragen

Getik Bij Remmen En Nu Ook Onder Het Rijden


Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

Ik heb er nog niks aan vervangen omdat de oorzaak me nog niet duidelijk is en ik niet onnodig dingen wil gaan vervangen als dit niet nodig is. Ik zal even uitleggen waarom ik nog zo twijfel;

Als mijn homokineet stuk zou zijn zou die moeten tikken bij de bochten, dit doet de auto ook maar niet altijd en hij doet het zowel in een bocht naar rechts als naar links, en het geluid blijft van linksvoor komen (als je in de auto zit)

Nu hoor ik er ook nog een soort ratel bij en als ik dan op de rem ga staan hoor ik die harde tik er weer bij en gaat de hele auto schudden ( kromme remschijven ?)

Ook als ik gewoon rechtdoor rij hoor ik hem soms ratelen en trilt en wiebelt de auto (voel het vooral in mijn stoelen en licht in het stuur).

Wat ik vanavond had gedaan is een tijdje rond rijden en veel bochten maken en af en toe hard remmen, en dat deed ik een tijdje achter elkaar en plotseling was alles weer weg. en reed de auto gewoon weer normaal.

Vorige week had ik precies het zelfde; de auto reed 2 dagen weer perfect, en het kwam zomaar weer terug.

Het lijkt er dus op dat er iets af en toe los en af en toe vast komt te zitten.

Voorheen had ik dit ook al maar toen trilde de auto pas na een tijdje snelweg rijden en had ik het getik een beetje bij het afremmen maar dat verdween dan later ook weer.

Mijn vraag is dus;

Kan een homokineet af en toe wel en af en toe niet tikken? En wordt deze ook extra belast bij het afremmen? (want het tikken hoor je dan vooral bij bochten omdat hij dan extra belast wordt)

Als ik kromme remschijven zou hebben, zou je dat dan altijd moeten merken of zou je dat ook incidenteel kunnen voelen, dus soms wel even en soms weer niet.

Ik zelf ben er van overtuigd dat je er bij beide gevallen altijd last er van zou moeten hebben (of heb ik het mis?)

Ik kan me niet voorstellen dat een ABS ring of sensor zo een getik, geschud, gewiebel, en geratel kan veroorzaken.

Welke alternatieven blijven er nog over als we de homikineet, remschijven, en het ABS systeem kunnen uitsluiten?

Ik begrijp dat het moeilijk te beoordelen vanaf de computer op een forum is, maar zelf als ik er in rijd kan ik het ook bijna niet beoordelen, omdat het soms wel, soms niet is en verschillende varianten heeft (getik, geratel, geschud).

En sorry voor de onduidelijkheid, ik kan het gewoon heel lastig plaatsen allemaal.

In ieder geval alvast bedankt!

Groet,

Wesza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

afgelopen weekend mijn linker homokineet vervangen en alle narigheid is weg! Kan ik eindelijk weer genieten van mijn jeep want de laatste tijd was het geen rijden meer.

Ik zal even op een rijtje zetten wat een defecte homokineet dus blijkbaar allemaal kan veroorzaken;

- Getik in bochten zowel naar links als naar rechts (ook al is er maar 1 homokineet kapot).

- Heel hard getik (net als in de bochten) tijdens het remmen ( dit voel je ook heel iets in je rempendaal ).

- Een ratelend geluid tijdens het rijden.

- Heel erg heftig schudden tijdens het remmen en soms ook gewoon onder het rijden.

- Trillingen in de auto.

Groeten en bedankt,

Een weer hele blije jeeper! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...