Spring naar bijdragen

elektrische raambediening


Recommended Posts

Het volgende is aan de hand:

Ik kan met de schakelaar van het raam aan de passagierszijde het rechterraam openen (naar beneden). Naar boven kan niet. Kan wel via bediening van bestuurderskant.

Vragen:

A) Weet iemand wat er aan de hand is?

cool.gif Ik wil de schakelaar los halen. Kan ik dit gewoon eruit wippen of moet ik de hele deur aan de binnenkant eruit schroeven? Haynes is niet zo duidelijk op dit punt.

(Ik ben dus echt een noob wat betreft auto's, zelfs de autoradio krijg ik nog niet passend erin) ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Apr 27 2005, 12:02

radio klik

hier alvast voor radio.....

zal eens verder zoeken voor dat andere....

<div align="right">

Hahaha..lol, wat betreft radio = Ik hou 10 mm over aan de voorkant waardoor die niet vastklikt.

Ik moet die isostekker wegwerken omdat dat de boosdoener is (blokkeerd aan achterzijde).., maarja, daar is niet zoveel ruimte voor..en zolang ik niet een helling van 20% neem blijft ie ook zitten :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Apr 27 2005, 13:33

kan niet 123 wat vinden op ut net daarover......

en kan ook niet kijken bij m'n eigen.....die staat nu niet voor m'n deur sad.gif <div align="right">

Ik ken je gevoel = mijne is nu bij de garage voor inbouw van gas...ik ga hem toch missen.. rolleyes.gif

Maar ik wacht je antwoord wel af, mocht ik het zelf ontdekt, opgelost hebben dan post ik het meteen, natuurlijk (maar dat kan pas vrijdag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Bouwhelm@Apr 27 2005, 11:12

Het volgende is aan de hand:

Ik kan met de schakelaar van het raam aan de passagierszijde het rechterraam openen (naar beneden). Naar boven kan niet. Kan wel via bediening van bestuurderskant.

Vragen:

A) Weet iemand wat er aan de hand is?

<div align="right">

dat klinkt alsof het idd. de schakelaar is en die is redelijk makkelijk door te meten. als de motor het begeven zou hebben zou het raam helemaal niet naar boven willen. misschien dat iemand een handboek heeft waar staat hoe je de deurbekleding kan verwijderen en dan kun je de schakelaar voor de zekerheid doormeten.

Als je BTW een keer hulp nodig hebt moet je maar laten weten lochem is best dicht bij en ik werk ook in deventer dus ik zou zo een keer na werktijd kunnen helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om de schakelaar van de raambediening te demonteren.

Moet inderdaad het binnenpaneel van de deur er af.

Dit doe je door het losdraaien van ik meen 4 of 5 schroeven, achter de deurgrendel en onder de armlegger etc.

Vervolgens is het een kwestie van voorzichtig "losklikken", zo'n plastic klik mechanisme is na enige jaren ouderdom ook niet meer wat het geweest is, dus enige voorzichtigheid is wel geboden wil je het geheel netjes houden.

Vervolgens een aantal stekkers loskoppelen en je komt bij je gewraakte schakelaar.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Pullie, Klasse bedankt voor je aanbod. Ik ga eerst zelf klooien met Haynes ernaast :-) Mocht het niet lukken dan kom ik met half open geschroefde deur wel een keer naar Lochem :-)

@ Ogdak, bedankt voor je uitleg, ik denk door jouw uitleg dat ik gewoon maar moet doen wat Haynes zegt over het losschroeven van de binnenkant. Over dat plastic staat in Haynes dat er een special tool voor is? Ik friemel wel rustig met een screwdriver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...