Spring naar bijdragen

verlichting schakelaars


Recommended Posts

De verlichting van de schakelaars voor de achterruitverwarming en de OD-schakelaar en de achterruitenwisser (setje van drie rechts naast stuurhuis bij een ZJ van 94), brand niet, maar de functies doen het wel.

Vreemd maar naar mijn mening worden die centraal gevoed voor de verlichting dat deze het alle drie niet doen. Het lijkt mij niet dat alle drie de lampjes tegelijk kapot zijn. Weet hier iemand iets meer over??

Zo ja weet je dan ook hoet dit gedeelte van het dashboard open te leggen is? Of, ena hoop ik niet, moet ik het geheel openen?

Graag een reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Die lampjes gaan één voor één stuk. Pas als er twee of meer stuk zijn valt het op.

Op zich is het niet moeilijk om erbij te komen.

Eerst de twee houtkleurige raampjes l en r van het stuur er af trekken. Met beleid natuurlijk. Geen schroevedraaier oid gebruiken, gewoon de vingers in de gleuf en van buiten naar het stuur toe los wrikken. Klaar.

Daarna met een kruisschroevendraaier het raam rond de kmteller losmaken. Wel 8 schroeven rondom. Als je alle schroeven eruit hebt (let vooral op de onderste) pulk je met de vinger dat raam aan de bovenkant los. Dus de vinger tussen het plastic raam en de zachte bekleding boven de kmteller friemelen. Dan die plastic rand naar voren trekken. En hup je houd de hele rand in je hand.

Dan kun je naar de schakelaar unit toe. Gewoon schroeven en aan de achterkant zie je de lampjes. Neem er ééntje uit en naar de dealer. Je kunt nog steeds gewoon rijden met je ZJ. De magazijn-man kijkt je onnozel aan. 'Wa's dah?' Als je uitlegt waar je die ukkies aantrof, bestelt hij ze. Als hij ze niet kan bestellen gewoon met dat kleine peertje naar de electonica-onderdelenshop. Daar lukt het altijd. Let er op dat er over die kleine lampjes een groen hoesje geschoven is. Bewaar dat vooral goed! Anders is het licht te fel.

Succes, Roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...