Spring naar bijdragen

Grand Cherokee Met Elektrisch Probleem.


Recommended Posts

Beste medejeepers,

Mijn jeep begon gisteren raar te doen. Toen ik hem stratte begon het airbaglampje te branden. Maar toen ik hem savonds terug wou starten stond zijn battery compleet leeg. Heb hem dat opgestart met starthulp en naar huis gereden. Toe ik hem thuis stillegde en na 10 min terug ging kijken zag ik dat mijn verwarmin aan het blazen was, dat mijn boordcomputer opgelicht was en dat het lichtje van mijn dimbare achteruitkijkspiegel brandde. Vandaar dat da accu dus leegloopt. Iemand die hier raad mee weet?

Greets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt op een kabelbreuk ergens... of een gecorrodeerde massaverbinding.

Bij zo'n euvel gaat de stroom van bepaalde componenten dan de kortste weg zoeken, en dit is via de stroomaansluiting van andere accessoires.

Wat je kunt doen is alle zekeringen uithalen, en één voor één terugplaatsen tot je het rare effect opnieuw ziet verschijnen.

Het is moeilijk vanop afstand te zeggen wat er mis is, maar met de eliminatiemethode kun je al wat te weten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt op een kabelbreuk ergens... of een gecorrodeerde massaverbinding.

Bij zo'n euvel gaat de stroom van bepaalde componenten dan de kortste weg zoeken, en dit is via de stroomaansluiting van andere accessoires.

Wat je kunt doen is alle zekeringen uithalen, en één voor één terugplaatsen tot je het rare effect opnieuw ziet verschijnen.

Het is moeilijk vanop afstand te zeggen wat er mis is, maar met de eliminatiemethode kun je al wat te weten komen.

Danku voor de tip, ga morgen eens kijken wat ik kan doen en anders eens bij de dealer langsgaan om hem te laten uitlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een mogelijke kabelbreuk zal niet zo snel uit te lezen zijn in het diagnostische systeem denk ik. Als je hiermee te snel naar de dealer gaat kan het een zeer duur probleem worden.

Ja maar het kan misschien een richting geven. Ik Ga morgen eens kijken wat ik kan doen en zal het hier vast en zeker laten weten. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste medejeepers.

Heb vandaag de oorzaak gevonden. Er moet ergens water binnenkomen in mijn jeep. De centrale elektrische kast rechts vooraan aan de B-stijl zat vol water. Heb alles drooggeblazen en nu is het terug in orde. Ga toch wel op zoek gaan naar een donor (als iemand die heeft....PM gerust). Morgen op zoek gaan waar het water binnenkomt. 1 ding is zeker het is niet de afwatering van de airco. Nuttige tips zijn altijd welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...