Spring naar bijdragen

Hoog Stationair


Recommended Posts

Morguh iedereen,

Ik heb vorige week mijn throttle body van mijn ZJ uit 1993 verwijderd en schoongemaakt, daarna een nieuwe pakking ertussen gezet. Normaal loopt mijn ZJ stationair rond de 600 toeren en nu 1100 toeren en tijdens het rijden stilstaand rond de 900 en 1000 toeren. Iemand een idee hoe dit kan komen.

Ik heb de alles wel geprobeerd te resetten door de 2 accupolen tegen elkaar aan te houden, maar ik altijd het idee dat er dan weinig gebeurt met mijn auto.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben.

Groeten Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf vermoed ik dat de nieuwe pakking wat dikker is dan de oude. Na montage van de nieuwe staat de throttle-body dus een klein beetje hoger en dat kan genoeg zijn om de gaskabel een beetje meer aan te spannen.

Als de TPS en stappenmotor goed zijn (ik neem aan dat je die ook hebt schoongemaakt met bv remmenreiniger en er niet aan hebt zitten draaien/trekken of wat ook, zoals schoonmaken met een krabber) worden de verschillen door de pakking wel gecorrigeerd, maar met een strakke gaskabel kan die computer niet zo veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de spanning op de gaskabel gecontroleerd zit eigenlijk geen spanning op. Ook heb ik er nog een oude TPS in gedaan effect blijft hetzelfde. morgenochtend probeer ik maar een oude stappenmoter misschien dat ik daar iets mee bereik.

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het heeft even geduurd, maar er zat een klein weekje winterpsort tussen. Ondertussen heb ik de stappenmoter vervangen. De moter loopt iets rustiger, maar nog steeds niet rustig genoeg en als ik de automaat in de P zet, dan schieten de toeren omhoog (ongeveer 1200/1300). De 2 voorste gaskabels hebben gewoon speling degene die naar achter loopt (waarschijnlijk naar de versnellingsbak) dar zit wel spanning op. Zou dit de boosdoener kunnen zijn en hoe kan ik dat oplossen.

Groeten Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edwin,

Laat hem eens stationair draaien zonder die gaskabels erop.

Dan weet je het meteen.

Heb je er een nieuwe stappenmotor opgezet ? Of is het een tweedehands?

Ben je zeker dat die stappenmotor goed werkt en dat hij proper is binnenin ? Lekt hij niet aan de dichting ?

Als je de kabels allemaal loshebt en hij blijft hoog draaien, dan is er toch nog iets niet pluis met de toerentalregeling op het kleppenhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De stappenmoter was een gebruikte die ik zelf nog had liggen. Deze heeft het altijd goed gedaan. Natuurlijk heb ik de stappenmoter nog wel even schoongemaakt.

Ik koppel de kabels wel los en laat jullie wel weten wat er dan gebeurt.

In ieder geval bedankt.

Groeten Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...