Spring naar bijdragen

grote beurt


Recommended Posts

Ik heb onlangs een Grand Cherokee gekocht van 1997 (5.2 V8) nu wil ik hem 1 keer een grote beurt geven dan kan die er voorloopig tegen aan en kan er gelijk een nieuwe keuring op.....maar nu is de vraag wie en waar het beste is gewoon naar de Chrysler dealer of ? ik woon zelf in Renkum (dicht bij Arnhem)

verder heb ik ook gehoord dat de automaat bak wel eens te heet kan worden en dat ik er het beste een extra koeler (radiator) tussen kan zetten heeft iemand daar wel eens van gehoord of is het een fabeltje ?

mvg

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja dealer...zijn dure uren, terwijl een krullenjongen die grote beurt uitvoert.

een plaatselijke garagehouder is wss goedkoper in de uren

als je tijd hebt, zelf doen, is het goedkoopst en je weet wat er is gebeurt!

maar "tijd" is bij mij meestal het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ron@Apr 25 2005, 19:13

Ik heb onlangs een Grand Cherokee gekocht van 1997 (5.2 V8) 

verder heb ik ook gehoord dat de automaat bak wel eens te heet kan worden en dat ik er het beste een extra koeler (radiator) tussen kan zetten heeft iemand daar wel eens van gehoord of is het een fabeltje ?

mvg

Ron

<div align="right">

All V8 Grand Cherokees built from '93 through '97 included two transmission coolers. The primary cooler is built in to the RH (passenger side) radiator tank, and an auxiliary cooler was mounted in front of the radiator on the RH side, attached to one of the grille supports. They were run in series, with the fluid first running into the bottom of the radiator tank, then out the top and into the external cooler, and then back to the transmission.

Strangely, for '98 Jeep eliminated the auxiliary cooler from all V8 Grand Cherokees, even on the 5.9 Limited model and even models with the trailer towing package! Since I purchased the 5.9L and intended to tow, I thought that adding back the external cooler was a necessity.

bron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ogdak@Apr 25 2005, 19:26

Voor onderhouds adressen kan ik je niet zo veel advies geven, ligt er ook aan hoe handig je zelf bent.

Wat die extra automaatkoeler betreft, die hoort er bij een 5.2 voorzover ik weet, standaard op.

<div align="right">

Ik heb mijn V8 5.2 twee keer bij een "echte" Jeep garage voor onderhoud gehad. Was duur en niet goed. Vooral CAR Plan in Utrecht, was m'n jeep kwijt voor 6 !! weken voor een kapotte krukaskeerring.

Breng hem nu bij Mofar cars in Hoofddorp (http://www.mofocars.nl) , ben ik erg tevreden over. Normaal arbeidsloon en ze zijn ook niet te beroerd om 2-de hands onderdelen te gebruiken (na overleg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...