Spring naar bijdragen

Tj Altijd Abs?


Recommended Posts

Is ABS standaard bij een TJ of zou het kunnen dat die van mij ('97) er geen heeft. Hij glijdt gewoon door.

Edit:

Ik heb mijn repair manual nog eens doorgelezen en ik geloof dat het er wel op moet zitten. Ik zal het morgen nog eens uittesten.

bewerkt door pollypistol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meeste TJ's hebben geen ABS

als jij dus een ABS op je TJ heb, dan ben je 1 van de weinige.

maar omdat jij een TJ van 97 heb, zit hij er denk ik niet op.

vanaf 2001 moesten allen nieuwe auto's ABS standaard hebben om verkocht te worden via de dealers in NL.

daarom is de TJ Rubicon nooit ingevoerd in NL. omdat deze geen abs heeft gekregen vanuit de fabriek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt,

Ik was dus onterecht in de veronderstelling dat ik ABS had. Het lijkt me toch wel handig. Zou dit (eenvoudig) in te bouwen zijn?

daar heb ik geen verstand van...

wat ik er over gelezen heb is dat de meningen verschillen.

de een zegt dat je er een betere bestuurder van wordt omdat je leert omgaan met het slippen en uitbreken van de jeep.

de ander zegt niet zonder te kunnen en het wel fijn zou zijn om ook echt eens te stoppen op ijs.

Zonder abs moet je pompend remmen om op een gladde ondergrond te remmen.

ik ben het nu zo gewent om zonder abs te rijden dat ik mijn remwegen in auto's met abs ook langer maak als het glad is.

volgens mij is het wel een flinke klus om ABS in een jeep te bouwen die het niet heeft. heeft met steekassen te maken omdat er een ABS ring op moet zitten dacht ik. Maar kan ook goed zijn dat het niet zo is... mss heeft iemand hier op het forum meer kennis over.

Of kijk even op jeepforum.com

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...