Spring naar bijdragen

Help! Grote Weerstand En Trillen Rempedaal (Abs)


sanarah1
 Share

Recommended Posts

Help, ik heb een Jeep Cherokee uit 2000 (KM 75.000). Na een B-beurt bij de garage en vervanging van beide wiellagers achter heb ik problemen met remmen. Telkens bij het remmen is er weerstand in het pedaal, gaat pedaal klikken en trillen en treedt de ABS in werking. Lampje ABS brandt niet. Auto is diverse malen teruggeweest. Alles doorgemeten, ABS systeem is doorgemeten, remvloeistof vervangen, opnieuw wiellagers vervangen. Probleem blijft bestaan. Wie weet de oplossing? Hieronder werkzaamheden reparatie:

Vernieuwen van beide wiellagers achter

Toevoeging differentieel Cardanolie 75W140

Keerring achteras *TJ/XJ/ZG*

Lager aandrijfas *ZJ*

Voor vernieuwen

Kruiskoppeling *XJ*

Aandrijfaskoppeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat nu ook als ik op de sneeuw rijd :rolleyes:

Nee, sorry voor het dollen. Ik zou het niet weten. Je remvloeistof is al vervangen dus dat kan het ook niet meer zijn dan. En je weet zeker dat het niet "gewoon" komt doordat de ondergrond glad is en je ABS dus gewoon zijn werk doet?

Zou natuurlijk een defecte ABS sensor kunnen zijn die de ABS-computer vertelt dat je wiel blokkeert bij het remmen terwijl dat niet zo is.

Meer opties schieten me nu niet te binnen!

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult het een en ander moeten gaan uitsluiten.

Probeer eens je handrem (voorzichtig) aan te trekken tijdens het rijden ,( hou natuurlijk wel de blokkering ingedrukt)

Als je nu een trilling voelt zijn je trommels krom, als ze erg krom zijn kan dit blokkeren tot gevolg hebben waarop je ABS dan weer reageert.

Omdat er een reparatie bij de achterwielen is geweest, en de remmerij aangeraakt is is dit deel verdachte nummer uno.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde eens gehad dat iedere keer als je remt de ABS in werking treedt.

ABS laten uitlezen, bleek een storing in een van de wiel sensors te zijn. Bij nadere inspectie bleek de draad naar die wiel sensor gebroken.

Maar als het allemaal al doorgemeten is.... Zou ik het voor de zekerheid nog een keer doormeten.

Dit is ook makkelijk zelf te doen als je een multimeter hebt en het stekker schema van de ABS module.

Als je schema nodig hebt dan roep maar, dan kan ik die wel scannen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...