Spring naar bijdragen

Plaats Kachelventilatorweerstand Tj 2006


Bono
 Share

Recommended Posts

Sinds enkele dagen blaast de ventilator alleen nog in stand 4 (hoogste stand).De rest doet niets. Op het forum al wel een hoop gevonden over een kapotte venttlator weerstand, maar dat betreft bijna altijd de (Grand) Cherokee.

Op de in die topics genoemde plaats ( klep van dashboardkastje verwijderen) vind ik niet de betreffende weerstand. Wie weet me te duiden waar bij de TJ van 2006 de weerstand te vinden is??

Vind wel dat deze snel kaduuk is helaas.

Haynes repair manual biedt gen soulaas....

gr.Bono.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22112010121.jpg

Als je bij de passagiers vloer onder het dashboard kijkt,

zie je 2 schroefjes.

bij 1 schroefje zit het lampje vast

bij de andere zit de weerstand aan vast

bij de foto kun je zien hoe die er uit ziet. dat is de weerstand.

succes :)

Hoi, ik was enthousiast over een snel antwoord, echter, bij mijn TJ zit-ie daar niet.........Aan schroefjes van lampje ziet niets anders, in de omgeving ook niets gevonden. Wel een stappenmotor

in behuizing gevonden die een klep bedient, maar geen weerstanden. Mijn TJ is een 6speed van half 2006. Ben dus nog op zoek....

Moet zonodig morgen maar eens bij de dealer vragen waar e.e.a. wegestopt zit.

Of weet iemand anders de goeie plaats ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag uiteindelijk toch gevonden en gedemonteerd. Wel een lastige sleutelplek om de be vestigingsschroefjes los te krijgen.

Als ik de weerstand ga doormeten heb ik t.o.v. het kleine pinnetje op het eerste grote pootje een waarde van 1.8, op het tweede pootje 2,6 en op pootjes 3 en 4 niets....

Heb een nieuwe besteld bij dealer (30 euro !) in de USA $19,00...... (maar wil niet zo lang wachten)

Resultaat na vervanging laat ik nog weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het verwijderen van dashboardklepje zie je rechts van de zekeringdoos een grote groene connector. Daar rechts achter kun je met moeite twee schroefjes ontwaren met daartussen een vieraderige connector.

Deze moet los en de schroefjes er uit peuteren (weinig ruimte) en dan kun je de weerstand er uit halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...