martsan Geplaatst November 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2010 Het volgende probleem doet zich (al een heel tijdje) voor bij mijn cherokee uit 1998 (4.0 , 6 cil.) Hij start altijd eerst op benzine en na een minuut of 3 schakelt hij over naar lpg, dat is ook de reden waarom ik het niet echt verder heb uitgezocht. Zodra hij een tijdje gelopen heeft en ik wil hem weer starten (en dat doet hij dus eerst op benzine) loopt hij niet lekker, alsof er 1 cilinder niet mee doet. Nu heb ik laatst tijdens stationair (rot) lopen alle connectors van de injectors 1 voor 1 gehaald (had ik hier op het forum ergens gelezen ) en kwam er achter dat injector 3 de boosdoener was. Om een nog langer verhaal kort te maken, ik heb afgelopen weekend de 6 injectors vervangen en dacht dat het probleem opgelost zou zijn. Niet dus, hij doet nog steeds hetzelfde. Ik weet even niet meer waar ik naar moet kijken. Hij gaat maandag weer naar de garage voor wat anders, maar hoe minder zij moeten onderzoeken hoe goedkoper het wordt voor mij (kost al genoeg die jeep). Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen? Volgens mij blijft er sensors (maar welke) en/of stroom over? Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst November 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2010 Waarschijnlijk is de lambda in de katalysator defect. Wanneer de Jeep op benzine loopt wordt deze wel gebruikt. Maar loopt de Jeep op LPG dan wordt deze gebypassed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimpy Geplaatst November 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2010 is een mogelijkheid het lijkt me waarschijnlijker dat je of oude benzine in de tank hebt of dat je brandstof filter vevuild is dit is de meest lochische verklaring de lambda sonde wordt trouwens niet uitgeschakeld deze regelt namelijk ook de stappenmotor in je gasklep dus vervang eerst maar eens je filter en kijk of de pomp goed loopt dat is de goedkoopste oplossing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martsan Geplaatst November 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2010 (bewerkt) Hij is weer terug van de garage, het heeft even geduurd maar uiteindelijk bleek er een draadbreuk te zitten in de bedrading van de 3e injector. Deze hebben ze opnieuw getrokken en hij loopt weer prima op benzine nu :-) Ik had de injectors dus niet hoeven vervangen achteraf gezien. Maar goed, heb ik dat ook eens gedaan ;-) Martin November 26, 2010 bewerkt door martsan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst November 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2010 Ja idd de draadboom die naar de injectors loopt is niet een van de beste. Ik heb daar nu al 2x problemen mee gehad op verschillende injectors. Ging je motorstoring lampje niet branden met code 27? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martsan Geplaatst December 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2010 motorstoringslampje is nooit gaan branden, hij deed het ook niet altijd slecht. meestal als ik er even mee gereden had begon hij slecht te lopen en zelfs dan ging het lampje niet branden. Nadat ik de connector los had gehad van de injector ging het lampje wel branden. Ik kan die codes niet uitlezen (tenminste, ik weet niet hoe). Bij de garage kwam hij ook niet naar boven bij het uitlezen, daar hebben ze met veel doormeten de storing gevonden en een nieuwe draad getrokken. Maar ik verwacht ook dat de komende tijd andere injectors gaan tegensputteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst December 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 2, 2010 Zelf de codes uitlezen: Foutcodes uitlezen Jeep > 97 Alles moet uitgeschakeld zijn Verwarming / Airco / Verlichting / Tussenbak in 2WD / etc Druk dagteller knop in en houdt ingedrukt. Zet contact aan Laat dagteller knop los PCM voert nu controle uit. Wacht tot dit klaar is Contact Uit Aan - Uit Aan - Uit Aan Nu gaat het Check Engine lampje de code getallen kippereren en de codes worden zichtbaar op de km stand aanduiding Zie foutcode cijfers in Haynes of op: http://www.go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.