Spring naar bijdragen

1998 Cherokee Loopt Regelmatig Slecht Op Benzine Maar Goed Op Gas


martsan
 Share

Recommended Posts

Het volgende probleem doet zich (al een heel tijdje) voor bij mijn cherokee uit 1998 (4.0 , 6 cil.)

Hij start altijd eerst op benzine en na een minuut of 3 schakelt hij over naar lpg, dat is ook de reden waarom ik het niet echt verder heb uitgezocht.

Zodra hij een tijdje gelopen heeft en ik wil hem weer starten (en dat doet hij dus eerst op benzine) loopt hij niet lekker, alsof er 1 cilinder niet mee doet.

Nu heb ik laatst tijdens stationair (rot) lopen alle connectors van de injectors 1 voor 1 gehaald (had ik hier op het forum ergens gelezen :D ) en kwam er achter dat injector 3 de boosdoener was.

Om een nog langer verhaal kort te maken, ik heb afgelopen weekend de 6 injectors vervangen en dacht dat het probleem opgelost zou zijn. Niet dus, hij doet nog steeds hetzelfde. Ik weet even niet meer waar ik naar moet kijken. Hij gaat maandag weer naar de garage voor wat anders, maar hoe minder zij moeten onderzoeken hoe goedkoper het wordt voor mij (kost al genoeg die jeep). Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen? Volgens mij blijft er sensors (maar welke) en/of stroom over?

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is een mogelijkheid

het lijkt me waarschijnlijker dat je of oude benzine in de tank hebt of dat je brandstof filter vevuild is dit is de meest lochische verklaring

de lambda sonde wordt trouwens niet uitgeschakeld deze regelt namelijk ook de stappenmotor in je gasklep

dus vervang eerst maar eens je filter

en kijk of de pomp goed loopt dat is de goedkoopste oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is weer terug van de garage, het heeft even geduurd maar uiteindelijk bleek er een draadbreuk te zitten in de bedrading van de 3e injector. Deze hebben ze opnieuw getrokken en hij loopt weer prima op benzine nu :-)

Ik had de injectors dus niet hoeven vervangen achteraf gezien. Maar goed, heb ik dat ook eens gedaan ;-)

Martin

bewerkt door martsan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

motorstoringslampje is nooit gaan branden, hij deed het ook niet altijd slecht. meestal als ik er even mee gereden had begon hij slecht te lopen en zelfs dan ging het lampje niet branden.

Nadat ik de connector los had gehad van de injector ging het lampje wel branden. Ik kan die codes niet uitlezen (tenminste, ik weet niet hoe). Bij de garage kwam hij ook niet naar boven bij het uitlezen, daar hebben ze met veel doormeten de storing gevonden en een nieuwe draad getrokken. Maar ik verwacht ook dat de komende tijd andere injectors gaan tegensputteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf de codes uitlezen:

Foutcodes uitlezen Jeep > 97

Alles moet uitgeschakeld zijn Verwarming / Airco / Verlichting / Tussenbak in 2WD / etc

Druk dagteller knop in en houdt ingedrukt.

Zet contact aan

Laat dagteller knop los

PCM voert nu controle uit. Wacht tot dit klaar is

Contact Uit

Aan - Uit

Aan - Uit

Aan

Nu gaat het Check Engine lampje de code getallen kippereren

en de codes worden zichtbaar op de km stand aanduiding

Zie foutcode cijfers in Haynes of op: http://www.go.jeep-xj.info/HowtoECUcodes.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...