Spring naar bijdragen

Eerst Maar Even Voorstellen


Mastodont
 Share

Recommended Posts

Op het forum kon ik geen voorstel trhread vinden dus doe het maar even hier....

Ik ben Arie 43jr uit Haarlem en nog geen Jeep rijder, maar wel op de uitkijk ...

Met Jeep totaal geen ervaring maar wel al veel andere automobielen gereden.

Ook pittig wat sleutel ervaring. Niet zo zeer aan amerikaans , vooral de euro en jap dingen.

Zoals gezegd op zoek naar een (liefst een mooie) maar vooral goede Grand Wagoneer.

NAtuurlijk zoek ik een wegenbelasting vrije.

Vanwege mijn beperkte ervaring zullen er nog weleens wat vragen zijn van mijn kant...

Ik zal de eerste maar gelijk stellen:

Ik kom tegen:

selec-trac

command-trac

quadra-trac

quadra-drive

De laatste 2 ook nog in verschillende uitvoeringen.

Ik heb er wel even tegenaan gegoogled maar ik kom er niet helemaal uit...

Ik heb wel begrepen dat de selec-trac permanente 4 wheel drive inhoud.

En die andere betreft inschakelbare 4 wheel drive

Klopt dat of sla ik gelijk de plank al mis??

En kun je bv bij selec-trac de 4 wheeldrive wel uitschakelen (minder brandstof verbruik?)

Ik ben benieuwd!

Grt Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het forum kon ik geen voorstel trhread vinden dus doe het maar even hier....

Ik ben Arie 43jr uit Haarlem en nog geen Jeep rijder, maar wel op de uitkijk ...

Met Jeep totaal geen ervaring maar wel al veel andere automobielen gereden.

Ook pittig wat sleutel ervaring. Niet zo zeer aan amerikaans , vooral de euro en jap dingen.

Zoals gezegd op zoek naar een (liefst een mooie) maar vooral goede Grand Wagoneer.

NAtuurlijk zoek ik een wegenbelasting vrije.

Vanwege mijn beperkte ervaring zullen er nog weleens wat vragen zijn van mijn kant...

Ik zal de eerste maar gelijk stellen:

Ik kom tegen:

selec-trac

command-trac

quadra-trac

quadra-drive

De laatste 2 ook nog in verschillende uitvoeringen.

Ik heb er wel even tegenaan gegoogled maar ik kom er niet helemaal uit...

Ik heb wel begrepen dat de selec-trac permanente 4 wheel drive inhoud.

En die andere betreft inschakelbare 4 wheel drive

Klopt dat of sla ik gelijk de plank al mis??

En kun je bv bij selec-trac de 4 wheeldrive wel uitschakelen (minder brandstof verbruik?)

Ik ben benieuwd!

Grt Arie

Welkom Arie,

tip

zoek eerst uit welk type/ bouwjaar wilt hebben,

daar zijn al genoeg verschillen in te vinden,

uiterlijk/ motor 328,350,360,401,v6 of v8 ,

verbruiken doen ze allemaal 1 op 4 a 5 gemiddeld,

op verschillende site;s wordt veel uitgelegd ,

of koop vast een werkboek

wil je meer weten kom gewoon een keer langs vlakbij Bloemendaal

Theo

bewerkt door Th.Meijer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je aanbod, ik zal er graag eens gebruik van maken !

Bloemendaal is "net om de hoek" duss.

In ieder geval een V8. :D

De meeste zijn dan 360Ci dus dat zal m worden,

Een recent bouwjaar spreekt mij het meest aan, dus 82 tm 86 er.

Had gisteren naar iemand in IJmuiden gemaild die een werplaatshandboek (haynes) had...

helaas net verkocht...

Dus kijk zeker effe verder.

Grt Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je aanbod, ik zal er graag eens gebruik van maken !

Bloemendaal is "net om de hoek" duss.

In ieder geval een V8. :D

De meeste zijn dan 360Ci dus dat zal m worden,

Een recent bouwjaar spreekt mij het meest aan, dus 82 tm 86 er.

Had gisteren naar iemand in IJmuiden gemaild die een werplaatshandboek (haynes) had...

helaas net verkocht...

Dus kijk zeker effe verder.

Grt Arie

er zijn nog wel wat uiterlijke verschillen vb vanaf 84 worden de achterlampen recht en krijg je binnen

een compleet ander dashboard.

theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Arie,

Mijn wagoneer is uit 1988, dus geen wegenbelasting vrije. De belasting is 108 euro/maand, dus 1296/jaar.

Mijn wagoneer staat op de zaak, want een zeer lage bijtelling. (je moet dan wel een zaak of btw nummer hebben natuurlijk).

De laatste types, hebben meer luxe en rijden wat prettiger is mijn ervaring.Ze zijn meestal nog wat beter geconserveerd. Er is minder run op dit type, vanwege het feit dat ze niet wegenbelasting vrij zijn en dus zijn ze goedkoper te vinden.

Rij je 10 jaar in een Grand, dan ben je sowieso hooked aan deze auto, dus geef je in mijn geval 13000 euro uit aan belasting. Maar de <1986 modellen die goed zijn, zijn vaak wel een 10k duurder en dat moet je dan wel direct voldoen, dus.....

Mijn Grand was niet al te duur, zodat ik eerst eens even goed kan voelen of het me voor 10 jaar bevalt, zonder al te veel geïnvesteerd te hebben.

Ik denk ook dat we ooit rekening gaan rijden en dan betaal je gewoon als je rijdt. Ook de oldtimer regel vervalt daarmee.

Veel succes met de zoektocht !

Ro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Arie,

Mijn wagoneer is uit 1988, dus geen wegenbelasting vrije. De belasting is 108 euro/maand, dus 1296/jaar.

Mijn wagoneer staat op de zaak, want een zeer lage bijtelling. (je moet dan wel een zaak of btw nummer hebben natuurlijk).

De laatste types, hebben meer luxe en rijden wat prettiger is mijn ervaring.Ze zijn meestal nog wat beter geconserveerd. Er is minder run op dit type, vanwege het feit dat ze niet wegenbelasting vrij zijn en dus zijn ze goedkoper te vinden.

Rij je 10 jaar in een Grand, dan ben je sowieso hooked aan deze auto, dus geef je in mijn geval 13000 euro uit aan belasting. Maar de <1986 modellen die goed zijn, zijn vaak wel een 10k duurder en dat moet je dan wel direct voldoen, dus.....

Mijn Grand was niet al te duur, zodat ik eerst eens even goed kan voelen of het me voor 10 jaar bevalt, zonder al te veel geïnvesteerd te hebben.

Ik denk ook dat we ooit rekening gaan rijden en dan betaal je gewoon als je rijdt. Ook de oldtimer regel vervalt daarmee.

Veel succes met de zoektocht !

Ro

oldtimer regeling zou niet vervallen deze auto;s krijgen namelijk geen kastje of is er nu een nieuwe oude regeling

wat heeft jou wagoneer aan luxe die ik niet heb de mijne is orgineel en uit 82 belasting vrij dus

in aanschaaf in de zelfde staat wel duurder.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...