Spring naar bijdragen

Xj 4.0,welke Motor-Olie?


newman
 Share

Recommended Posts

forum leden,oil change is cumming up,in de cherokee boekjes,op de kroon oil site,op links,overal lees je een ander motor olie advies..

vraag: welke olie is door ervaren jeep rijders en vooral door hun Jeep XJ goed bevallen,cq,wat beveelt de gevestigde orde aan?

advies t.a.v bak en tussenbak / diff is ook welkom

bij voorbaat dank,

greetings Newman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste tip: volg je onderhoudsboekje.

Dank je mr camel,boekje heeft het over 10W40 & er MOET een API symbool op de verpakking staan,(American petrol institute).

iets anders,weet jij waarom de XJ in Holland een soort van "wervelkamer" na het lucht filter hebben (vlak voor de gasklep)

USA models hebben een filterbak ,daarna een bocht,direct op de gasklep...hmm vreemd

Annybody?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je mr camel,boekje heeft het over 10W40 & er MOET een API symbool op de verpakking staan,(American petrol institute).

iets anders,weet jij waarom de XJ in Holland een soort van "wervelkamer" na het lucht filter hebben (vlak voor de gasklep)

USA models hebben een filterbak ,daarna een bocht,direct op de gasklep...hmm vreemd

Annybody?

ik denk dat je een cherokee heb met het bouwjaar ergens tussen de 1997 en 2001 dan zal het de noise reduction box zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat je een cherokee heb met het bouwjaar ergens tussen de 1997 en 2001 dan zal het de noise reduction box zijn

okt 1997 ,dat klopt dus,

but,what noise, afkomstig vanuit een geopende gasklep? en...types tussen1997 en 2001 in the usa hebben dit niet allemaal..

en dan heb ik het over de 4.0 L6,is dit een europeesche modificatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

de 4.0l

welke olie

meesten rijden 10w/40w niet sintetiesch

rij zelf op 15/40 olie voor een diesel/agrariesch 40 euro per 20l

rij er al bijna 10 jaar op en de laatste jeep die ik hier rij loopt er nog steeds op

vind zelf het verhaal dit is goed en dat moet je doen een beetje overdreven

pleur er gewoon 10/40 in en klaar of 15 w 40 maar niet door elkaar gebruiken krijg je dikke pasta in je blok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...