Spring naar bijdragen

Automaat vast


Recommended Posts

Hoi , ik zit met een probleem waar ik niet veel van snap, heeft iemand hier ervaring mee of advies waar het aan kan liggen. Ik heb een GC 4.0 van '96. Eergisteren naar Assen geweest (28km) en zowel de heen als terugreis zat de automaat vast in de drie. Terugreis een paar keer gestopt en wat heen en weer geschakeld, optrekken in alle standen, motor uit weer aan en weer proberen, niets hielp, hij bleef gewoon konstant in de drie hangen. Gisteren geen tijd gehad, vanochtend van plan de auto op te halen en met de Haynes manual erbij op zoek te gaan, wat denk je, alles werkte weer gewoon. Nog een koelkast opgehaald bij de media markt en die vanavond naar m'n dochter in Assen gebracht en het schakelen ging weer normaal, maar toen ik weg ging richting Groningen zat ie weer vast in de drie. Kickdown werkt dan ook niet, en als ik in de 1 wegrij staat ie in de tweede, en als ik in de 2 wegrij óók in de tweede en als ik hem in de D zet staat ie in de derde vast en schakeld bij 80 ook niet meer in de OD stand. Achteruit, N en P werken wel goed, dus ik dacht dat het niet aan de kabelspanning van de overbrenging pook-bak kon liggen omdat dan volgens mij alle standen verschoven moeten zijn. Wie heeft hier vaker mee te maken gehad en kan me op weg helpen waar ik het moet zoeken. Oh ja, de auto heeft wel af en toe, vooral met vochtig weer, elektrische storinkjes die vanzelf weer verdwijnen na een minuut of dag; zoals interval die niet werkt maar af en toe toch ineens aan gaat, alarmverlichtingen die niet uitgaan als je het alarm inschakeld, klaxon die het niet doet, maar wel eens per ongeluk gepiept heeft als ik op het stuurmidden drukte, aanjager motor die stopt en weer aangaat als je hem een standje hoger of lager zet, systeemcheck (alle kontrole lampjes bedoel ik) die niet aangaan bij het starten, maar ineens alsnog gaan branden als je al op weg bent. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat betreft de automaat, want dat is een lastige storing, die andere zaken ben ik al zo'n beetje aan gewend, en daar hebben meer GC's last van lees ik wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je hier iets aan ?

DRAGS OR LOCKS UP 1. Fluid Level Low. 1. Check and adjust level.

2. Clutch Dragging/Failed. 2. Air pressure check clutch operation and

repair as required.

3. Front or Rear Band Misadjusted. 3. Adjust bands.

4. Case Leaks Internally. 4. Check for leakage between passages in

case.

5. Servo Band or Linkage

Malfunction.

5. Air pressure check servo operation and

repair as required.

6. Overrunning Clutch Worn. 6. Remove and inspect clutch. Repair as

required.

7. Planetary Gears Broken. 7. Remove, inspect and repair as required

(look for debris in oil pan).

8. Converter Clutch Dragging. 8. Check for plugged cooler. Perform flow

check. Inspect pump for excessive side

clearance. Replace pump as required.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info Frans, om dat allemaal te checken moet ik eerst op speurtocht waar alles zit, misschien lukt het met het boek erbij. Het oliepeil is in orde, daar dacht ik ook het eerst aan, en bij het kontroleren vorige week stond hij bijna op de min. streep en heb ik hem gevuld tot de max. streep. Vanmiddag trouwens een paar uur wezen touren door het drentse land, in de drie, en toen ik ergens stopte en de motor uitdeed en na 5 minuten weer verder ging was het schakelen weer okee; zo'n 20 minuten later ging ik tanken en daarna was het weer mis. Het lijkt mij meer iets elektrisch dan echt bak problemen, omdat het probleem optreed/verdwijnt bij aan/uit doen lijkt het en als het bak of de koppeling was zou hij het toch ook onder het rijden wel eens doen. Ik ga zometeen even kijken of ik die NPS switch kan vinden waar iksjee het over heeft, zolang het nog licht is, sta in een drukke straat en heb geen eigen parkeer gelegenheid. Ik hou jullie op de hoogte als ik iets ontdek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erich heb enkele weken precies het zelfde gehad, sensors vervangen (dure grap) en deed nog het zelfde. Toen electronica schoon gemaakt nog niets, toen relais in zekeringbox vervangen "klaar" schakelt weer als nieuw. Soms is het euvel te simpel om te vinden. Kijk daar eens naar, suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...