Spring naar bijdragen

Koelvoeistof lek


rodilito
 Share

Recommended Posts

Begin avond hoorde ik een raar gesis onder de motorkap, dus gelijk even kijken. Was het expansie vat geheel leeg. Nu is deze al redelijk gammel/lek en verliest een beetje vloeistof en had eigenlijk een beetje te lang niet gekeken naar het peil.

Jammer genoeg was mijn tankje koelvloeistof op dus ik naar de Esso om veel te dure Coulant te kopen. Na 1 fles (1 liter) hoor ik alleen klokkend geluid en het expansie vaatje was leeg, nog een fles erbij en minder klokkend :). Ik naar weer naar huis en toch nog even voor de deur onder de kap gekeken... weer leeg.

Nu vond ik wel eergisteren een rare plas onder mijn auto, te hoogte van de Airco condens uitlaat (voeteneinde passagier). Dacht eigenlijk dat het condens was, maar het kan natuurlijk ook koelvloeistof zijn (zelfde hoogte).

Vraag: kan het zo zijn dat mijn koelvloeistof zo op was dat ik ook de inhoud van de radiator bijna op heb gebruikt? Dat zou het "klokkend" geluid namelijk verklaren. En zo ja; hoeveel liter moet ik er dan nog ingooien voordat ie gevuld is.

Of toch een nieuw lek....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een expansievaatje van een low-output 4.0 koop je nieuw bij boris/cherokee parts.

Ik heb hem zelf ook vervangen uit voorzorg.

En er stroomt continu een stroompje kvs door dat expansie tankje heb ik gemerkt, dus zou heel goed kunnen dat je meer dan de inhoud van dat tankje verloren bent, +2liter.

Ik zou je wel het advies geven om nooit met een leeg of laag niveau koelsysteem te rijden, desnoods gooi je er water in, en ververs je het daarna in zijn geheel.

De 4.0's staan al bekend om hun koelproblemen, om dan rond te gaan rijden met een halfgevuld koelsysteem is vragen om motor-problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee, zo veel kost zo vaatje niet. Ik denk zelf dat hij op deze manier is "leeg" gelopen. Heb vandaag het vaatje eraf gehaald en er zit ook een barst in. Gelukkig rij ik vrij korte stukjes, maar had wel wat meer interesse kunnen tonen in het niveau. Maar gelijk een 5 liter flacon gehaald vandaag :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...