Woe Geplaatst April 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2005 Als ik vanuit stilstand vertrek schokt mijnen yj, nekeer op gang loopt alles normaal Ook geeft hij soms een piepend kort geluid bij vertrek, als ik "gaas" geef en als ik rem met de motor. Wat kan de oorzaak zijn en kan ik er als amateur zelf iets aan doen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2005 Het piepende geluid kan de V-snaar of multiriem zijn die slipt. Als het echter alleen klinkt wanneer je de koppeling op laat komen, dan kan ook de koppeling defect zijn! Dat kan ook het schokken verklaren, want als de veren in de naaf van de koppelingsplaat breken, voel je een schok bij de overgang van slippen naar aangrijpen van de koppeling. Delen van die gebroken veren kunnen scheef gaan zitten en gaan slepen, waardoor de piep verklaard is! Het schokken kan echter ook nog veroorzaakt worden door defecte motorrubbers, dus het kan allemaal nog erg meevallen! Kontroleer dus de spanning en staat van de V-snaar of multiriem ( kun je zelf) en kijk of de motorrubbers niet gescheurd zijn, vergeet daarbij niet het rubber onder de versnellingsbak! De koppeling is ook wel zelf te doen hoor, maar daarvoor moet wel de versnellingsbak gedemonteerd worden en dat is voor iemand die dat nooit eerder gedaan heeft een hele opgave! Succes, en houdt ons op de hoogte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woe Geplaatst April 14, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2005 Originally posted by 87wrangler@Apr 5 2005, 22:12 Kontroleer dus de spanning en staat van de V-snaar of multiriem ( kun je zelf) en kijk of de motorrubbers niet gescheurd zijn, vergeet daarbij niet het rubber onder de versnellingsbak! <div align="right">← Ik heb zopas gezien dat de rubbers onder de versnellingsbak niet echt gespannen staan. Kan dit of moeten die echt gespannen staan (waarschijnlijk domme vraag maar heb totaal geen kennis van automechaniek) Met hoeveel punten staan de motor en versnellingsbak vast aan het chassis? THX (btw; heel leerrijke reply met voldoende uitleg! ) Tom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2005 Motor "staat" op 3 rubbers: één aan elke kant van het blok en één onder de versnellingsbak, maakt samen 3 Vooral die onder de versnellingsbak is vaak de reden van schokken bij optrekken, gasloslaten enz.... De voorste 2 zijn redelijk makkelijk te controleren, kijk of er scheuren inzitten. Zitten die er: vervangen! succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.