Spring naar bijdragen

verbruik en bijkomde kosten grand cherokee ?


Rienl
 Share

Recommended Posts

Hoi Rien,

Dat verbruik valt best mee hoor. Op zijn Belgisch gezegd reken maar op 20 liter per 100 km.

Verzekering, taks en BIV hangen af van het feit of je hem al dan niet als LV gaat inschrijven.

Als personenwagen kost zo'n monster je rap een paar maandweddes aan BIV en verkeersbelasting.

Verzekering is goedkoopst bij ING.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

en weet ook iemand hoe het zit in nederland?

ik weet wat ie kost in de wegenbelasting en verzekering , maar wat zijn de kosten die ik moet rekenen voor onderhoud en dergelijke.

ps ik ben net nieuw hier en denk dus over de aanschaf van een GC 5.2. waar moet ik GOED op letten? (is hier trouwens een even voorstellen forumonderdeel?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC uit 1994 rijdt 1:8 (op de grote weg) en 1:5 in de stad. Ik betaal €85 aan wegenbelasting per maand en €20 verzekering (WA) per maand.

Ik schat dat ik ongeveer €150 per maand aan bezine verrijdt en reserveer €1200 per jaar aan onderhoud.

Dat maakt:

wegenbelasting €1020

benzine €1800 (variabel uiteraard)

verzekering €240

onderhoud €1200

totaal minimaal: €4044 = €337 per maand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou dat valt allemaal wel mee dan ik rijdt eigenlijk alleen naar de supermarkt op de hoek... 1 keer per week, en de rest is grote brede weg. 1200 euro per jaar voor onderhoud vind ik normaal. wel eens een renault safrane gehad?

mijn tweede vraag over waar ik op moet letten bij aanschaf is ook wel belangrijk. ik heb wat negatieve buren (je loopt er op leeg, een vriend van mij had ook zo'n klus ding en die was altijd stuk, etc...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn tweede vraag over waar ik op moet letten bij aanschaf is ook wel belangrijk. ik heb wat negatieve buren (je loopt er op leeg, een vriend van mij had ook zo'n klus ding en die was altijd stuk, etc...)

Iedereen heeft wel wat over een merk van iemand anders te zeuren.

Maar er kan altijd een exemplaar bij zitten wat niet goed is.

En zelfs op een VW kun je leeglopen.

Onderhoud aan een Jeep is belangrijk. Dit hoeft niet veel te kosten als je hetzelf doet.

Punten waar je op moet letten staan er genoeg van op het forum.

Neem in ieder geval een Jeep met een bekende onderhoudshistorie.

En neem iemand mee die kennis heeft van Jeeps.

(dit is dus geen gewone automonteur, want deze weet ook niks van Jeeps)

Veel mensen op het forum weten meer dan een standaard bovag automonteur en kennen de zwakke punten.

Toch worden veel Jeeps gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering ipv met verstand.(me too:yes:)

Het "Jeep virus" heeft mij in 2003 ge-infecteerd en ben nooit meer genezen.

Rijd met meerdere een proefrit dat weet hoe de auto wel en niet moet voelen.

Enneeeuhh....

Mocht je serieus zijn , die van mij gaat binnenkort in de verkoop.:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...