Spring naar bijdragen

weekje stil: accu leeg


Recommended Posts

Hallo!

Ik ben een week op vakantie geweest, zonder Jeep. Zelfs een beetje geoffroad met een Japanse SUV. Kennelijk beviel dit mijn CJ niet en is spontaan de accu dood. Zelfs de radio doet het niet meer. Starten met startkabels lukt niet (motor draait niet echt rond. Opladen met een acculader gaat niet: de stoom is zo hoog dat de veiligheid van de lader telkens uitschakeld.

Is hier nog hoop op herstel of moet ik een nieuw accu gaan halen? De huidige is overigens pas vier jaar oud, en de auto is dagelijks gebruikt.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een accu die 100% ontladen is geweest, is vrijwel per definitie dood. Zo te zien heb je nu interne sluiting. Dat kan zijn ontstaan doordat de platen kromgetrokken zijn. Je kunt nog proberen de accu ontkoppeld met een gelijkrichter te laden, maar ik geef je weinig kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de auto voor meerdere dagen niet gebruik hang ik hem aan een druppelaar.........http://www.ctek.com/nL/consumer/mxs-7000.aspx, nooit geen verassingen met lege accu's en/of instellingen kwijt.

De Boost/Recond-functie reconditioneert je accu na volledige ontlading. Kromme platen krijg je er natuurlijk niet mee recht.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de nieuwe accu zit d'r in en hij start weer! Hopelijk loopt de accu niet meer uit zichzelf leeg in zo'n korte tijd. De tip met de druppellader hou ik in het achterhoofd. Ik overweeg een schakelaar op een accupool in te bouwen.

Bert

Dat is het slimste heb ik ook.

Radio buiten de schakelaar om anders ben je steeds het geheugen kwijt.

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...