Spring naar bijdragen

ZJ start niet, contactslot lijkt standen kwijt


Recommended Posts

De ZJ wil niet meer starten. Tijdens het sleutelen heb ik de accu losgehad, en nadat ik de accu weer aangesloten had en wilde starten, klonk het alsof de accu bijna leeg was (tik, tik, tik, heel snel). De accu is echter niet leeg.

Na dat een paar keer proberen, voelt nu ook het contactslot wat slapjes, alsof de standen eruit zijn. Ik heb geen kracht gezet (of hoeven zetten) op het contactslot om de auto te proberen te starten. Bovendien gebeurt er nu helemaal niets meer in de start-stand. Er draait niets, de instrumenten gaan overigens wel uit in die stand.

Wat ik eerder vandaag gedaan heb:

- Accu los

- Aircopomp weggehaald

- Bougies vervangen

- Rotor + Kap vervangen

- Fan-koppeling vervangen

- Accu weer vast

- Balen omdat de auto niet wil starten.

Ik weet nu even niet waar ik het zoeken moet. Alle tips zijn dus meer dan welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ZJ wil niet meer starten. Tijdens het sleutelen heb ik de accu losgehad, en nadat ik de accu weer aangesloten had en wilde starten, klonk het alsof de accu bijna leeg was (tik, tik, tik, heel snel). De accu is echter niet leeg.

Na dat een paar keer proberen, voelt nu ook het contactslot wat slapjes, alsof de standen eruit zijn. Ik heb geen kracht gezet (of hoeven zetten) op het contactslot om de auto te proberen te starten. Bovendien gebeurt er nu helemaal niets meer in de start-stand. Er draait niets, de instrumenten gaan overigens wel uit in die stand.

Wat ik eerder vandaag gedaan heb:

- Accu los

- Aircopomp weggehaald

- Bougies vervangen

- Rotor + Kap vervangen

- Fan-koppeling vervangen

- Accu weer vast

- Balen omdat de auto niet wil starten.

Ik weet nu even niet waar ik het zoeken moet. Alle tips zijn dus meer dan welkom!

Ik zou een met een rubberen hamer op je startmotor slaan

zou wel ff wachten tot het droog is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al een beetje in de FSM zitten lezen, en gezien mijn symptomen denk ik uiteindelijk ook aan de Ignition Switch.

StartingSystemDiag.jpg

Wat ik daarmee nog niet snap, is wat er als eerste gebeurden, dat klikken zonder starten.

Ik zal de Ignition Switch uitbouwen, dat zou geloof ik niet zo moeilijk moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag het probleem uiteindelijk opgelost.

Het was niet:

- de startmotor

- de neutral safety switch

- de relays

- de zekeringen

- de contactschakelaar

Wat het wel was:

Een afgebroken contactslotcilinder :bye1: Doordat er een klein stukje van het metaal is afgebroken, kan de start-stand niet helemaal meer bereikt worden. Dat heb ik opgelost door een deurbel in de auto te bouwen die de solenoid van de startmotor een seintje geeft.

Ik heb vandaag geen foto's gemaakt (te druk), maar ik zal kijken of ik morgen wat foto's kan maken. Misschien draai ik de cilinder er ook nog wel even uit, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...