Spring naar bijdragen

automaat


Douze
 Share

Recommended Posts

Hallo 12

Bedoel je als je schakeld van P naar D? Dan kan de bak iets klappen als je auto een beetje scheef staat. Geen probleem.

Het kan ook zijn dat je bak wat aggressief schakeld, controleer dan eerst de ATF hoeveelheid. De peilstok zit onder je motorkap vlak onder je voorraam (denk erom dat je dit peilt als de motor warm is en de motor moet stationair lopen). De haynes manual geeft aan: "Olie level moet tussen ADD en FULL zijn. Controleer de olie aan de peilstok. Als deze rood/bruin is of als deze verbrand ruikt dient de olie vervangen te worden." Ik raad aan dan ook meteen het filter te vervangen.

Groetjes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

>Ik heb pas mn cherokee en heb weer een vraagje.

>Als ik m'n automatische versnelling is de "drive stand" zet

>gaat dat niet soepel maar echt met een klappie.

Ik weet je bouwjaar niet, maar waarschijnlijk heb je een AW4 (aislin-warner) bak, die zijn erg sterk en betrouwbaar. Er kunnen natuurlijk altijd (met ouderdom) pakkingen of rubbertjes in het hydr. gedeelte van je bak verslijten, die zorgen voor slecht schakelen.

Wanneer schakelt-ie slecht? 0-1 1-2 2-3 3-Overdrive?

'Bot' schakelen op alle versnellingen kan ook komen door een afstelling van de Trottle Cable, de kabel die van je gashendel (onder de motorkap) naar je AW4 loopt. Door hem iets losser te zetten, verlaag je de hydr.druk in de bak. Als je gaat stellen, let op je originele stand zodat je het kan terug zetten. En niet te los zetten, anders slipt je koppeling teveel.

En check je olienivo, dat er voldoende inzit.

gr

patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...