Spring naar bijdragen

Startonderbreker


Recommended Posts

Goedendag allemaal,

ik heb sinds kort een GC gekocht uit 95.

Maar ze hebben bij de vorige eigenaar geprobeerd om hem zomaar zonder te vragen mee te nemen:wacko:

Nu hebben ze dus het stukje waar ik het sleuteltje in moest drukken van de startonderbreker doorgeknipt. Ik heb hierdoor nu 5 draden bloot liggen.

Die heb ik vandaag gevolgd en bij de module van de startonderbreker gekomen.

Het is een VDO En dan volgens mij het volgende type KPA 9325. Nu wil ik deze dus verwijderen en eventueel een nieuwe plaatsen maar uit het kastje komen alleen maar zwarte draden. Welke draden moet ik eventueel verwijderen of doorverbinden om te zorgen dat ik in ieder geval kan rijden met de auto.

Alvast bedankt voor de reacties.

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een VDO En dan volgens mij het volgende type KPA 9325.

Dit type kan ik niet vinden ...

... komen alleen maar zwarte draden. Welke draden moet ik eventueel verwijderen of doorverbinden om te zorgen dat ik in ieder geval kan rijden met de auto.

In essentie doet zo'n kastje niets anders dan 2 of meer draden te onderbreken. (Één paar voor het start relais en één paar voor de benzinepomp). Wil je het kastje elimineren, dan kan je of de zwarte draden volgen en daar de onderbreking weer herstellen (mijn voorkeur), of als je weet welke paren bij elkaar horen deze ter hoogte van het kastje door te verbinden.

De draden zijn zwart (ongecodeerd) om zo het inbrekers gilde het leven iets moeilijker te maken.

Kan je anders een fotootje maken of een schetsje?

Groeten, JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Dit type kan ik niet vinden ...

In essentie doet zo'n kastje niets anders dan 2 of meer draden te onderbreken. (Één paar voor het start relais en één paar voor de benzinepomp). Wil je het kastje elimineren, dan kan je of de zwarte draden volgen en daar de onderbreking weer herstellen (mijn voorkeur), of als je weet welke paren bij elkaar horen deze ter hoogte van het kastje door te verbinden.

De draden zijn zwart (ongecodeerd) om zo het inbrekers gilde het leven iets moeilijker te maken.

Kan je anders een fotootje maken of een schetsje?

Groeten, JPK

Als ik dus de draden volg kom ik uit bij 4 dikkere draden. Waarvan er 1 in ieder geval zwart geel is. Heb helaas de auto nu niet in de buurt staan anders had ik wel even verder kunnen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had in het verleden ook zo'n soort gadget, vdo immobilizer als ik het goed heb.

Moest je met zo'n staafje in een stopcontactje, vondt het zeer irritant.

Dus er uitgehaald, zoals hierboven al aangegeven kwestie van draden volgen en herstellen. Ik had destijds 3 lussen en 11 of 13 zwarte draden.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had in het verleden ook zo'n soort gadget, vdo immobilizer als ik het goed heb.

Moest je met zo'n staafje in een stopcontactje, vondt het zeer irritant.

Dus er uitgehaald, zoals hierboven al aangegeven kwestie van draden volgen en herstellen. Ik had destijds 3 lussen en 11 of 13 zwarte draden.

Suc6

Ja zo'n ding heb ik er ook inzitten. Maar welke draden moet ik doorlussen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...