Spring naar bijdragen

Soms slecht "lopende" V8


Recommended Posts

Wie kan me helpen??

De V8 van mijn CJ7, heeft soms kuren wie weet raad om dit probleem te verhelpen, ik zal het proberen te omschrijven:

De motor loopt eerst normaal en plotseling lijkt het dat het vermogen weg is, ik kan het gaspedaal dieper induwen, maar de motor reageert dan zeer slecht en komt niet goed op toeren ook het geluid is dan veeeel anders.

motor uit en opnieuw starten en het probleem is weg. (althans eergisteren)

Vandaag weer geprobeerd te starten en bij de tweede poging liep de motor weer slecht.(zoals hierboven beschreven)

Ik heb de jeep nog niet zolang, maar ik hem ook al een aantal keren gereden dat dit probleem zich niet voordeed.

Ik heb al een keer wat gelezen over een afslaande motor in dit forum, maar mijn motor slaat niet af (tot nu toe niet bij stationair (als de motor dan slecht loopt, lijkt het wel of de motor verzuipt, of niet op alle 8 loopt)

Kan het liggen aan ontsteking zoals beschreven in een oud topic van aug.2004??

De motor heeft ook veel last van een knallend geluid uit de uitlaat als je het gas los laat, heeft dat ook te maken met bovenstaande verhaal?

Wie kan mij wijzer maken, ik hoop dat de oplossing van dit forum komt

Bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen....

Grtz Philip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Sjikita@Mar 29 2005, 21:13

hoi,

Laat eens naar je afstelling van de ontsteking (motor) kijken, die lijkt mij niet goed te staan.

hij moet ongeveer 8 graden voor staan bij 800 toeren zonder vacuum.

Controleer verder of de draden van de ontsteking goed vastzitten.

Goeten Bas

<div align="right">

mischien kan het in de choke zitten?

als die blijft hangen ga je je motor verzuipen.....je zegt dat je ook gereden hebt terwijl het probleem zich niet voordeed.warm/koud weer?

je choke kun je eenvoudigweg nakijken door het luchtfilter te verwijderen en in de carberateur te kijken,je ziet dan je choke klep zitten die bij koude start ietwat dicht moet gaan maar bij een warme motor volledig open moet staan...

eh...bas..? zeg ik het zo goed want ik heb natuurlijk geen v-8

succes iig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Sjikita@Mar 29 2005, 21:13

hoi,

Laat eens naar je afstelling van de ontsteking (motor) kijken, die lijkt mij niet goed te staan.

hij moet ongeveer 8 graden voor staan bij 800 toeren zonder vacuum.

Controleer verder of de draden van de ontsteking goed vastzitten.

Goeten Bas

<div align="right">

Bedankt darkwolf, maar ik heb het ook wel gehad plotseling met een warme motor, het lijkt wel of de motor dan op 6 cyl. loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...