Spring naar bijdragen

koelwater lekkage


Recommended Posts

Hallo mede jeepers.

Ik heb een probleempje,Als ik na het rijden de motor af zet ,gaat ie na een paar minuten lekken,als je voor de auto staat rechts onder de aftap kraan.

Dat duurt een minuut of 10 en dan is het over,Vandaag de ANWB er bij gehad,maar die kon ook niks vinden.

Iemand enig idee wat dat kan zijn,of er zelf al eens problemen mee gehad.

Vorige week maandag is de waterpomp vervangen,1 maart dit jaar de radiateur.

Gaat om een gc 5.2 V8 van 1997.

groetjes raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mede jeepers.

Ik heb een probleempje,Als ik na het rijden de motor af zet ,gaat ie na een paar minuten lekken,als je voor de auto staat rechts onder de aftap kraan.

Dat duurt een minuut of 10 en dan is het over,Vandaag de ANWB er bij gehad,maar die kon ook niks vinden.

Iemand enig idee wat dat kan zijn,of er zelf al eens problemen mee gehad.

Vorige week maandag is de waterpomp vervangen,1 maart dit jaar de radiateur.

Gaat om een gc 5.2 V8 van 1997.

groetjes raymon

En als je de wagen nog even stationair laat lopen (10 minuutjes ofzo) en dan afzet? Lekt ie dan ook?

Het kan zijn dat je expansietankje overloopt?

Heb ik heel soms als de motor ECHT hard heeft moeten werken. Het koelwater raakt in de expansietank aan de kook en "kookt" over.

Omdat het bij mij zelden gebeurd nog geen oplossing ervoor gezocht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb dit zelf ook meegemaakt.

Is vaak een combinatie van factoren. Nu lekt hij alleen nog maar als er teveel water in het tankje zit.

Eerst heb ik de radiator vernieuwd en de oude dop gebruikt. Warmlopen was toen over maar nog wel lekken soms. Toen de waterpomp en thermostaat vernieuwd. Nog beter op temperatuur blijven , maar bleef soms, net als bij jou, een beetje lekken.

Als laatste de radiator dop vernieuwd. Een radiator uit europa zit een andere maat dop op dan de originele. Dus geen dop gebruiken van Brezan of zo voor een originele radiator, en geen originele dop gebruiken voor een vervangingsradiator (tenzij van Jeep zelf).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mss het aftap kraantje zelf. of mss de dichting van de water pomp die niet goed afsluit vermits deze net vervangen is. of deed hij het ervoor ook al??

Goede morgen.

Hij deed het er voor ook al.aftap kraan kon nog een halve slag dicht,maar probleem bleef.Toen nieuwe waterpomp.en probleem nog niet weg.Het is wel net onder de aftapkraan.Denk dat ik die maar met vloeibare pakking dicht smeer,en hopen dat het dan over is.Heb gisteren een slangetje aan het pijpje van de aftapkraan gemaakt,kijken of ie nu op een plek lekt.

GRT. Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je de wagen nog even stationair laat lopen (10 minuutjes ofzo) en dan afzet? Lekt ie dan ook?

Het kan zijn dat je expansietankje overloopt?

Heb ik heel soms als de motor ECHT hard heeft moeten werken. Het koelwater raakt in de expansietank aan de kook en "kookt" over.

Omdat het bij mij zelden gebeurd nog geen oplossing ervoor gezocht...

Hallo.

Expansietankje kan het niet zijn,die zit aan de andere kant,Hij lekt alleen onder de aftapkraan,ga als ik zaterdag even tijd heb naar Maasbach de boel onder druk zetten,En kijken of ie dan ergens gaat lekken.

Grt. Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag als je hem hebt laten nakijken even op het forum vermelden...........

ik heb n.l. het zelfde probleem.

als ik rij en dan gelijk na de rit de motor uitzet lekt hij links voor (bestuurders kant) net onder de radiateur, dit doet hij niet als ik de motor na de rit even stationair laat draaien. Ik kan ook zo geen lekkage zien misschien dat ze bij jouw iets vinden. anders pers ik hem volgende week zelf even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Vandaag bij MAASBACH4x4 geweest,radiateur onder druk laten zetten,en bleek ie toch lek te zijn.Dus maar weer een nieuwe er in,en die er bij mij uit kwam terug gestuurd naar de leverancier.Zat er net 4 maanden in,zat nog garantie op.

Grt Raymon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo.

Vandaag bij MAASBACH4x4 geweest,radiateur onder druk laten zetten,en bleek ie toch lek te zijn.Dus maar weer een nieuwe er in,en die er bij mij uit kwam terug gestuurd naar de leverancier.Zat er net 4 maanden in,zat nog garantie op.

Grt Raymon

Had maasbach deze er ook ingezet of heeft hij het opgelost ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...