jeepertje Geplaatst May 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2010 Hallo, Heb volgend probleem met de automaat van m'n Grand cherokee 5.9: Het probleem is begonnen bij het wachten aan de verkeerslichten in N, de lichten komen op groen, D en niets meer. Ook niet in 2 of 1. Enkel achteruit werkt nog. Ik dacht eerst aan de achterste clutch die verbrand is, maar kan dit van het ene op het andere moment het geval zijn? Heb al eens de olie vervangen en de twee rembanden aangespannen, zonder resultaat. Thanks, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst May 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2010 (bewerkt) de 46RE is een electrisch gestuurde bak. als ie van het een op het ander ermee stopt vooruit lijkt het me een electrisch probleem. alle zekeringen stekkers en draadjes al gechecked? edit volgens de FSM uit 1998 1: Laag oliepijl 2: shifter kabel niet goed 3: achterste koppeling verbrand 4: valvebody malfunction 5: input shaft seal rings worn/broken 6: front planetary failed broken. May 31, 2010 bewerkt door Pullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst May 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2010 de 46RE is een electrisch gestuurde bak. als ie van het een op het ander ermee stopt vooruit lijkt het me een electrisch probleem.alle zekeringen stekkers en draadjes al gechecked? De zekeringen heb ik inderdaad nog niet bekeken, maar heb wel al eens aan de stekkers in de automaat gewriemeld. Maar, als't een elektrisch probleem zou zijn, zou ik dan geen foutmelding (check engine) krijgen? Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amtrans Geplaatst May 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2010 (bewerkt) hallo, amtrans hier... bij deze bakken (zit ook onder mijn dodge bus) is het enige electronisch de lockup solenoid en de overdrive solenoid.. oja en een sensor op de staart... Als deze allemaal kapot zouden zijn zou de auto nog steeds in zijn eerste versnelling moeten rijden... Ik zou eerst eens aan de olie ruiken of die niet verbrand ruikt maar ik vermoed dat er iets is kapot gegaan van binnen bij het in drive schakelen... zo via het forum is het moeilijk oordelen. groeten June 10, 2010 bewerkt door Ab reclame Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst June 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2010 (bewerkt) hallo, amtrans hier...bij deze bakken (zit ook onder mijn dodge bus) is het enige electronisch de lockup solenoid en de overdrive solenoid.. oja en een sensor op de staart... Als deze allemaal kapot zouden zijn zou de auto nog steeds in zijn eerste versnelling moeten rijden... Ik zou eerst eens aan de olie ruiken of die niet verbrand ruikt maar ik vermoed dat er iets is kapot gegaan van binnen bij het in drive schakelen... zo via het forum is het moeilijk oordelen. groeten Bedankt voor de info! De olie rook inderdaad wat verbrand, vandaar m'n vermoeden dat het de achterste clutch zou zijn die verbrand is, maar aangezien de bak van 't ene op 't andere moment ermee is opgehouden veronderstel ik dat het iets anders zal zijn... Momenteel heb ik niet de tijd om de bak verder te bekijken, dit zal maar ergens in augustus zijn... Geert June 10, 2010 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amtrans Geplaatst June 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 15, 2010 nee hoor. als een groep aan het verbranden is houd die er in eens mee op.. Tegen de tijd dat je er iets mee wil doen moet je mij maar eens PM'metje sturen... groeten: bob/amtrans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.