Spring naar bijdragen

Foutcodes.....


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Vanochtend ging spontaan het Check Engine lampje aan, verder blijf ie goed rijden. Is nu weer even uit....:yes:

Dus even een "beginners" vraag:

Ik heb de foutcodes uitgelezen van mijn WJ, dit was gelukt mbv zoeken op het forum, perfect.

Maar nu, hij geeft P0203, P0202, P0201, P0204, P0132, P0205, P0206.

In die volgorde ook.

Ik ben er wel achter dat het te maken heeft met de injectors, en dat de P0132 een O2 sensor is.

Is die O2 sensor de Lambda sensor?

Nu rij ik op lpg, is het zo dat dat deze storing door het gas veroorzaakt kan worden?

Het is een Prins G3, die als de motor (4.0) warm is, te ver in toeren terugzakt bij remmen, tot zo'n 300-400 toeren en daarna gelijk weer redelijk stationair draait. Hij loopt niet zo mooi rond als op benzine vind ik, misschien de verdamper, moet even een afspraak maken bij de gasboer.

Maar die foutcodes, zijn die te linken aan het lpg rijden?

En het resetten van de computer, hoe is dat het beste te doen?

Plus en Minpool eraf en even tegen elkaar houden??:thumbsup:

Ik hoop van jullie te horen.

Groeten,

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Keessie,

ik weet dat bij mijn vorige wagen die ook op lpg g3 liep dat hij altijd storing aan gaf van de injectors en dat kwam inderdaad door dat hij op lpg liep.

En de storing van de O2 meter is volgens mij inderdaad de Lambda Sensor.

je kan proberen om er een andere lambda sensor in te zetten, die dingen slijten ook.

succes

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk zijn de storinge terug te voeren op het LPG systeem. Controleren is eenvoudig, wis de storingen, controleeer of ze werkelijk weg blijven - zonder te starten, schakel over op benzine, start en rij een stukje, stop en lees de storingen nog een keer uit.

Doe het zelfde op gas en je weet het........

Injector storingen horen eigelijk niet op gas, dit kan het motormanagment beinvloeden, hij zou in "noodloop" kunnen gaan.

Normaal zit er een kastje in het LPG systeem wat het motormanagment "fopt" omdat de injectors dicht moeten blijven met LPG. Misschien is deze slecht of kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt vast heren.

Ik ga een stuk op benzine rijden, als ik de storingen gewist heb.

Is de manier om de storingen te wissen die ik noemde de juiste?

Ik lees hier van alles op het forum en iedere keer is het weer anders....

Grtzz,

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...