Keessie Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Hallo Jeepers, Vanochtend ging spontaan het Check Engine lampje aan, verder blijf ie goed rijden. Is nu weer even uit.... Dus even een "beginners" vraag: Ik heb de foutcodes uitgelezen van mijn WJ, dit was gelukt mbv zoeken op het forum, perfect. Maar nu, hij geeft P0203, P0202, P0201, P0204, P0132, P0205, P0206. In die volgorde ook. Ik ben er wel achter dat het te maken heeft met de injectors, en dat de P0132 een O2 sensor is. Is die O2 sensor de Lambda sensor? Nu rij ik op lpg, is het zo dat dat deze storing door het gas veroorzaakt kan worden? Het is een Prins G3, die als de motor (4.0) warm is, te ver in toeren terugzakt bij remmen, tot zo'n 300-400 toeren en daarna gelijk weer redelijk stationair draait. Hij loopt niet zo mooi rond als op benzine vind ik, misschien de verdamper, moet even een afspraak maken bij de gasboer. Maar die foutcodes, zijn die te linken aan het lpg rijden? En het resetten van de computer, hoe is dat het beste te doen? Plus en Minpool eraf en even tegen elkaar houden?? Ik hoop van jullie te horen. Groeten, Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst May 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Beste Keessie, ik weet dat bij mijn vorige wagen die ook op lpg g3 liep dat hij altijd storing aan gaf van de injectors en dat kwam inderdaad door dat hij op lpg liep. En de storing van de O2 meter is volgens mij inderdaad de Lambda Sensor. je kan proberen om er een andere lambda sensor in te zetten, die dingen slijten ook. succes Richard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Waarschijnlijk zijn de storinge terug te voeren op het LPG systeem. Controleren is eenvoudig, wis de storingen, controleeer of ze werkelijk weg blijven - zonder te starten, schakel over op benzine, start en rij een stukje, stop en lees de storingen nog een keer uit. Doe het zelfde op gas en je weet het........ Injector storingen horen eigelijk niet op gas, dit kan het motormanagment beinvloeden, hij zou in "noodloop" kunnen gaan. Normaal zit er een kastje in het LPG systeem wat het motormanagment "fopt" omdat de injectors dicht moeten blijven met LPG. Misschien is deze slecht of kapot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst May 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Bedankt vast heren. Ik ga een stuk op benzine rijden, als ik de storingen gewist heb. Is de manier om de storingen te wissen die ik noemde de juiste? Ik lees hier van alles op het forum en iedere keer is het weer anders.... Grtzz, Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Resetten van de PCM door beide accukabels van de accu te halen en de kabels 10 seconden tegen elkaar te houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keessie Geplaatst May 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Dank je Ab! Reset je dan gelijk ook je LPG computer? Want die zit er aan gelinkt begreep ik. Grtzz, Kees Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.