Spring naar bijdragen

Hoe ruitenwisserarm demonteren


Recommended Posts

Hoi,

Ik wil de ruitenwisserarmen van mijn Grand Wagoneer gaan spuiten omdat de lak heeft losgelaten maar ik krijg het niet voor elkaar om ze van de auto te demonteren.

Weet iemand hoe dit moet?

Op één van de bijgesloten foto's staat een rode cirkel bij een lipje dat ik geprobeerd heb los te krijgen maar zonder resultaat -zit ik hier goed en zou ik wat contactspray moeten gebruiken?

post-3389-1287303306864_thumb.jpg

post-3389-12873033070583_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Boris, zoiets dacht ik al maar ik krijg er geen beweging in, nog maar eens proberen met WD-40 dan maar ;) (had de namen even door elkaar in m'n hoofd ;))

@Barend: kan zijn dat wij verschillende ruitenwiserarmen hebben vanwege verschillende bouwjaren. Bij het onderdeel waarvan ik een link naar de foto's heb geplaatst staat dat die voor bouwjaren 1979-1991 is. Dat lipje lijkt ervoor bedoeld te zijn om de ruitenwisser op zijn plaats te houden.

Ik laat jullie weten of het lukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukt! Kostte wat meer/andere toepassing van kracht dan ik dacht.. Ik probeerde eerst om het pinnetje opzij te drukken met een schroevendraaier en tegelijkertijd de ruitenwisserarm eraf te trekken maar zelfs al mijn kracht was niet voldoende ;)

Toen met dezelfde schroevendraaier voorzichtig kracht gezet tussen het ronde deel dat aan de auto zit en de ruitenwisserarm en warempel, hij kwam eraf! Zie de foto's voor details.

Iedereen bedankt voor de tips!

PS: als je dit zelf gaat doen, leg een deken of iets dergelijks op je motorkap want doordat er veren in de ruitenwisserarm zitten kan deze zomaar losspringen (ben ik helaas achtergekomen, nu een paar krasjes ;))

post-3389-12873033092748_thumb.jpg

post-3389-12873033094904_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...