Spring naar bijdragen

carteplug Jeep ZJ 96'


Recommended Posts

Hey guys,

ff vraagje.

Ik was lekker ijverig bezig vandaag om de jeep eens weer een stevige onderhoudsbeurd te geven. lekker ff alle olie-tjes vernieuwen in de motor, automaatbak, tussenbak en voor en achter diff...

Maar nu gebeurd het volgende:

Door de aardige heren en de vele versprijding van pekel door rijks waterstaat, zat mijn plug nogal vast.

Nu draait ie alleen nog rondjes en is ie dr met geen mogelijkheid uit te krijgen.

Beiteltje al op maat gemaakt om de plug los te wippen, maar tervergeefs...

Ik denk dat de moer aan de binnenkant van de carter los zit waardoor het hele zaakje rond draaid.

Iemand een oplossing voor deze ZONDER dat ik op straat de hele boel moet monteren om de hele carter te vervangen?

Je kan een jeep niet slepen en er zit al een toevoeging in de motor om de vastgekoekte "olie" los te weken... Dus rijden ook geen optie... Nu vreet deze lekker de pakkingen op.

Help...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slepen in "P" kan natuurlijk niet jongens.... wel goede grap ;)

:D:(;)

Wow, de Chrysler handleiding weet er helemaal niets van en Haynes (heb ik bij de hand) schrijft:

"Four-wheel drive vehicles may be towed with four wheels on the ground with no speed or mileage restrictions. Turn the ignition key to the OFF position to unlock the steering column, shift the transmissioen in gear (manual) or Park (automatic) and shift the transfer case to Neutral."

Alleen de twee-wiel aangedreven auto's mogen maximaal ca. 20 km. en met snelheid <50 mag niet worden overschreden.

Als je er goed over nadenkt vrij logisch, maar we kúnnen het mis hebben natuurlijk.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:(;)

Wow, de Chrysler handleiding weet er helemaal niets van en Haynes (heb ik bij de hand) schrijft:

"Four-wheel drive vehicles may be towed with four wheels on the ground with no speed or mileage restrictions. Turn the ignition key to the OFF position to unlock the steering column, shift the transmissioen in gear (manual) or Park (automatic) and shift the transfer case to Neutral."

Alleen de twee-wiel aangedreven auto's mogen maximaal ca. 20 km. en met snelheid <50 mag niet worden overschreden.

Als je er goed over nadenkt vrij logisch, maar we kúnnen het mis hebben natuurlijk.:P

IK geloof ook dat boek eerder als de dealer, die weten ook maar verdomt weinig, als het aankomt op onderdelen bestellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, in het algemeen is het zo dat auto's met automaat maar beperkt gesleept mogen worden.

Bij de Jeep is het anders, omdat de versnellingsbak gewoon wordt geblokkeerd en dus stilstaat. Met de tussenbak in Neutraal wordt de hele aandrijving "los gekoppeld". Niet vergeten bij weer parkeren dus om de handrem er op te zetten of de tussenbak weer in te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...