Spring naar bijdragen

klepdekselpakking vervangen


6 in-line
 Share

Recommended Posts

Beste collega's,

Kunnen jullie mij informeren over het vervangen van de klepdekselpakking??

Gisteren de originele pakking vervangen door een siliconenpakking. Ging niet goed. Één kant bleef dicht, de andere kant lekte toch nog. Dat was zwaar klote omdat ik de hele pakking er vervolgens weer af moest steken. Afijn, kop en deksel zijn weer schoon, vlak en vertvrij.

De zon scheen

Wat mij opvalt is het volgende:

Rondom zitten gaten in het deksel (logisch). Door de gaten zitten rubbertjes en daar weer in steken metalen busjes waar je de bouten doorsteekt.

Maarrrrr......, hoe krijg je in hemelsnaam de deksel op spanning gedraaid als je het deksel niet vaster kan draaien dan vast, want de busjes zorgen er voor dat je het deksel niet vaster kan draaien. Met als gevolg dat ik wel erg veel siliconenpakking moet spuiten om de boel dicht te krijgen.

Of kan het simpelweg niet en moet ik toch weer een originele pakking kopen?? Deze is overigens ook niet al te dik.

Kort gezegd komt het erop neer dat tussen de kop en het deksel zeker een paar milimeter ruimte zit. Dit heeft te maken met die busjes??

Of moet ik eerst het deksel op de kop leggen en daarna pas de rubberringen in de gaten duwen en daarna de metalen bus door het gat steken en pas de bout vast draaien?

Weten jullie wat ik niet goed doe, zie ik iets over het hoofd?

Hartelijke groet,

6 in-line

Ps. Expert in het vervangen van kachelradiateuren...., schijnbaar nog niet in het vervangen van een simpele klepdekselpakking:blink:.

bewerkt door 6 in-line
foutje in de tekst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rondom zitten gaten in het deksel (logisch). Door de gaten zitten rubbertjes en daar weer in steken metalen busjes waar je de bouten doorsteekt.

Maarrrrr......, hoe krijg je in hemelsnaam de deksel op spanning gedraaid als je het deksel niet vaster kan draaien dan vast, want de busjes zorgen er voor dat je het deksel niet vaster kan draaien. Met als gevolg dat ik wel erg veel siliconenpakking moet spuiten om de boel dicht te krijgen.

Of kan het simpelweg niet en moet ik toch weer een originele pakking kopen?? Deze is overigens ook niet al te dik.

Kort gezegd komt het erop neer dat tussen de kop en het deksel zeker een paar milimeter ruimte zit. Dit heeft te maken met die busjes??

Of moet ik eerst het deksel op de kop leggen en daarna pas de rubberringen in de gaten duwen en daarna de metalen bus door het gat steken en pas de bout vast draaien?

.

Zat er orgineel geen silecone achtige (fabrieks) pakking onder ? Of zat er bij jou model een kurkpakking onder?

Afin, Tegen dat zelfde probleem liep ik ook bij mijn AMC Pacer, dat hebben we opgelost door rond rubber (4 mm) in de klepdeksel te verlijmen (met silecone).

Door het aandraaien van de klep deksel bouten, sloot ie perfect af.

het heeft heel wat jaren overleeft en ook het tussendoor openen en sluiten van de deksel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, ik heb nieuws.

Dikke rups gelegd en laten harden, ongeveer 5 uur.

Daarna rustig de motor op bedrijfstemperatuur laten komen.

En ja hoor, daar ging het weer mis.

Afijn, een dure leerschool. Takkespul krijg je vervolgens zeer moeilijk weer weg.

Ik heb daarna gesproken met een heer op dit forum wiens dame (plaatje) hier op het forum eruit ziet als een zuster met een zeer grote bewegende voorgevel :P.

"Siliconen is eigenlijk voor vlakafdichting, werkt dan als 'een speer'.

Helaas is de ruimte tussen de kop en het deksel te groot om te vullen met alleen maar siliconen. Je perst de siliconen simpelweg niet samen, met alle gevolgen van dien".

Nieuwe vaste pakking besteld, morgen weer even erop zetten, met aan beide kanten van de pakking een beetje ........... van dat blauwe spul :bye1:.

Wordt vervolgd.

Hartelijke groet,

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...